به گزارش ایرنا دکتر سیدمهدی حسین زاده شامگاه سه شنبه در برنامه تلویزیونی "بهداشت خونه" سیمای خوزستان، اظهارداشت: عملکرد برخی از شهروندان برای حضور در مراسم بخصوص جشن‌های عروسی و همچنین ترحیم باعث نگرانی‌ بسیار زیادی در سطح جامعه شده است.

وی ادامه داد: در صورت تداوم این روند اولین اقدامی که صورت خواهد گرفت متوقف کردن فعالیت آزمایشگاه‌های قبل از ازدواج خواهد بود تا شاهد برگزاری کمتر این تجمع ها در شهرها و روستاها باشیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تاکید بر اینکه فاصله‌گذاری اجتماعی یکی از الزاماتی است که باید شهروندان نسبت به آن توجه داشته باشند، گفت: همکاری مردم در کنترل بیماری کرونا از اهمیت بسیار بالایی برخورددار است؛ اما متاسفانه در برخی از نقاط شهری و روستایی رفتارهایی صورت گرفته که به واسطه آن آمار مبتلایان به این بیماری به ویژه در شهرستان‌های رامشیر و ایذه افزایش یافته است.

حسین زاده تصریح کرد: در عین حال که هنوز وضعیت استان خوزستان قرمز نیست و در شرایط پایداری به سر می‌برد، اما این نوع رفتارها که به بهانه شرکت در تجمعات شاهد آن هستیم، فضای موجود را شکننده کرده است.

رئیس مرکز بهداشت استان با اشاره به اینکه بیماریابی در استان خوزستان از روند بهتری نسبت به گذشته برخوردار شده، گفت: در این شرایط بخشی از افزایش آمارها نیز به دلیل فعالیت خوب صورت گرفته در این زمینه است.

وی با اشاره به احتمال افزایش آمار مبتلایان به کرونا در آینده، گفت: اقدامات لازم برای بیماریابی از سوی مرکز بهداشت استان به صورت مستمر و با دقت در حال انجام است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز از غربالگری ۹۵ درصدی در استان خبر داد و گفت: با این وجود حتی اگر در استان از بالاترین امکانات و تجهیزات هم برخوردار باشیم ولی مردم به اصول خود مراقبتی بی‌توجه باشند، روند ابتلا به این بیماری افزایش خواهد داشت.

حسین زاده با ابراز نگرانی از اینکه کرونا به روستاهای استان سرایت کرده، گفت: ممکن است در برخی روستاها زیرساخت‌های لازم به دلیل بافت فرهنگی و نزدیکی ارتباطات محلی وجود نداشته باشد، پس بنابراین نیاز است تا مردم با آگاهی‌هایی که به صورت مداوم از طریق رسانه‌ها ارائه می‌شود، پیشگیری را در اولویت قرار دهند.

وی با رد تئوری اتمام کرونا با آغاز فصل گرما، ادامه داد: همواره ناشناخته‌های بشر از این ویروس بیشتر از دانسته‌ها است و باید با بکارگیری اصول پیشگیری از این بیماری، چرخه انتقال آن را متوقف کرد.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان همچنین به ضرورت ثبت نام صنوف و مشاغل در سامانه salamat.gov.ir تاکید کرد و افزود: در صورتی که صنوف تا پایان ساعت ۲۴ پنجشنبه ۲۸ فروردین در این سامانه ثبت نام نکنند و پروتوکل‌های بهداشتی کسب و کارهای خود را دریافت نکرده باشند، از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.

موارد مثبت از بیماری کووید ۱۹ یا ویروس کرونا از اواخر بهمن پارسال در کشور مشاهده شد.هم اکنون تقریبا همه مجموعه‌های اجرایی ، اداری و فرهنگی ، عملیاتی و خدمات عمومی و درمانی خوزستان درگیر پیشگیری و درمان بیماری کرونا هستند و شیوع این ویروس بر بیشتر فعالیت‌های اقتصادی ، آموزشی ، اداری اجتماعی و فرهنگی خوزستان تاثیر گذاشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.