خلیل منعیات سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال زراعی جاری ۱۸ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شادگان به کشت گندم، چهارهزار و ۵۰۰ هکتار به کشت جو و یکهزار و ۲۰۰ هکتار به کشت کلزا اختصاص یافت. 
وی افزود: با ورود به موقع کمباین‌ها و شرایط جوی مناسب کار برداشت گندم، جو و کلزا از هفته جاری در زمین های کشاورزی شادگان آغاز شد. 

منیعات به فعالیت هفت کمباین در زمین‌های کشاورزی شادگان به منظور برداشت محصول اشاره کرد و افزود: به منظور سرعت بخشیدن به عملیات برداشت محصول تعداد کمباین‌ها در این شهرستان به ۱۴۰ دستگاه خواهد رسید.
مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت:سه مرکز خرید محصولات پاییزه در دهستان های دارخوین، بوزی و حسینی فعالیت خود را آغاز کرده و آماده خرید محصول گندم، جو و کلزا از کشاورزان به صورت شبانه روزی هستند. 

وی افزود: در سال زراعی گذشته ۲۴ هزار هکتار از مزارع شادگان زیر کشت گندم، کلزا و جو رفت که بر اثر سیل ۵۰ درصد آن از بین رفت.
آب و هوای گرم و مرطوب شهرستان شادگان سبب رواج محصولات گرمسیری در این ناحیه شده ‌است، گندم، خرما و برنج از عمده‌ترین محصولات کشاورزی منطقه به شمار می روند. 
زندگی اقتصادی مردم شادگان بر کشاورزی استوار است، از محصولات زراعی منطقه گندم، جو، شلتوک و صیفی جات اهمیت بیشتری دارند.علاوه بر این نخلستان ها از مهمترین منابع در آمدی مردم شادگان به شمار می روند. 
وجود ۲ رودخانه کارون و جراحی و بیش از ۵۷ هزار هکتار زمین کشاورزی قابل کشت، شادگان را از جمله مناطق مهم اقتصادی استان خوزستان تبدیل کرده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.