امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برنامه‌های امسال روز ارتش اظهار داشت :امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و برابر با پروتکل های بهداشتی برنامه رژه «خدمت و سلامت» در اهواز برگزار میشود.

وی ادامه داد : رژه «خدمت و سلامت» ساعت ۹:۳۰ صبح روز جمعه ۲۹ فروردین با حضور مسئولان برگزار می شود که در این رژه خودروهای جنگ نوین برای رفع آلودگی، ضدعفونی و گندزدایی از اماکن عمومی، مراکز تخصصی و ... در شهر اهواز عملیات خود را با به کارگیری تیم‌های پزشکی آغاز می‌کنند .

فرمانده قرارگاه منطقه ای و ارشد ارتش در جنوب غرب افزود : رژه «خدمت و سلامت» پس از اهواز در سایر شهرهای استان  انجام و طی آن عملیات دفاع بیولوژیکی و مقابله با ویروس کرونا اجرا می‌شود.

امیر سرتیپ دوم بیدادی گفت : به دلیل شیوع بیماری کرونا درذ سالجاری بسیاری از برنامه‌هایی که همه ساله برگزار می‌شد لغو و تعدادی محدود از این برنامه از جمله غبارروبی مزار شهدا و چند برنامه دیگر را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می شود و همچنین روز جمعه ۲۹ فروردین یک جلسه ویدئو کنفرانسی با رئیس جمهوری در استانداری بر گزار می شود که در این جلسه به تشریح خدمات ارتش  در جنوب غرب می پردازیم.

وی اظهار داشت : ارتش نسبت به کارکنان و خانواده‌های آنها مسئولیت دارد که با تولید ماسک و محلول‌های ضدعفونی در یگان‌های ارتش ، بین خانواده‌ها و پرسنل توزیع می‌شود .

فرمانده قرارگاه منطقه ای و ارشد ارتش در جنوب غرب از فعالیت های ارتش در مقابله با ویروس کرونا گفت و بیان کرد : کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرها و استان، رفع آلودگی از اماکن و خودروها به وسیله مه‌پاش ، غربالگری مسافران و رانندگان در مبادی ورودی شهرها و استان و نیز استقرار تیم‌های اورژانس از اهداف ارتش در مقابله با ویروس کرونا است .

وی با اشاره به اینکه ارتش ۲۵ ایستگاه غربالگری در خوزستان ایجاد کرده است افزود: در این ایستگاه‌ها اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا انجام می‌شود و نیز  ۴۳۸ تخت نقاهتگاهی در خوزستان با رعایت پروتکل‌های تعریف شده توسط ارتش برای سپری کردن دوران نقاهت بیماران کرونایی استان فراهم شده است.

فرمانده قرارگاه منطقه ای و ارشد ارتش در جنوب غرب  کشور با اشاره به مشاهده نشدن هیچ‌گونه بیماری کرونا در پادگان‌های ارتش در خوزستان گفت : در ورودی  همه پادگان‌ها یک مرکز تریاژ پیش‌بینی و مستقر شده است که هر شخصی وارد پادگان می‌شود توسط این افراد کنترل و تب سنجی می‌شود تا در صورت وجود علایم بیماری به مرکز درمان منتقل شود.

موارد مثبت از بیماری کوید ۱۹ یا ویروس کرونا از اواخر بهمن پارسال در کشور مشاهده شد.هم اکنون تقریبا همه مجموعه‌های اجرایی ، اداری و فرهنگی ، عملیاتی و خدمات عمومی و درمانی خوزستان درگیر پیشگیری و درمان بیماری کرونا هستند و شیوع این ویروس بر بیشتر فعالیت‌های اقتصادی ، آموزشی ، اداری اجتماعی و فرهنگی خوزستان تاثیر گذاشته است.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

۲۹ فروردین در تاریخ ملی ایران به نام روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.