رضا پورآیین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تعداد اماکن عمومی دزفول را هفت هزارو ۱۶ مکان اعلام کرد و افزود: پنج هزار و ۶۳۲ مورد بازدید از ابتدای اسفند تاکنون توسط بازرسان بهداشت محیط انجام شده است.
وی اظهارداشت: ۳۸ قلیان سرا برای جلوگیری از شیوع کرونا به صورت خودجوش تعطیل شدند و ۴۳ قلیان سرا نیز به دلیل تمکین نکردن به دستور ستاد کرونا تعطیل یا پلمب شدند.
رییس مرکز بهداشت دزفول بیان کرد: ۱۲۳ مورد بازرسی مشترک نیز با همکاری فرمانداری، صنعت، معدن و تجارت، شهرداری، دامپزشکی و سایر ادارات از مکان‌های مختلف مانند جایگاه‌های سوخت، هایپرمارکت‌ها، ادارات و سوپر پروتئین‌ها انجام شده و ۲۴ نانوایی به دلیل مشکلات بهداشتی قطع سهمیه شدند.
وی افزود: ۶۱ نشست برون بخشی برای پیشگیری از کرونا و ضدعفونی برگزار شده و ۷۹ محل زندگی افراد مبتلا به کرونا گندزدایی شده است.  
پورآیین گفت: نظارت بر دفن بهداشتی متوفیان کرونا، بازرسی از سامانه آبرسانی شهری و روستایی، نظارت بر دفن زباله‌های شهری و بیمارستانی و نظارت بر گندزدایی محیط‌های شهری و روستایی توسط بسیج و نیروهای جهادی از دیگر اقدامات مرکز بهداشت درخصوص مبارزه و پیشگیری از بیماری کرونا در دزفول بوده است.  
وی افزود: در روزهای آینده تیم‌های پایش و نظارت بر گندزدایی مراکز حساس با حضور ۲۷۰ نفر از بسیجیان در ۲۵ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی راه اندازی و اطلاعات جمع آوری شده در سامانه سیب ثبت خواهد شد.
وی افزود: رستوران‌ها همچنان تعطیل هستند و فعالیت آنها فقط به صورت بیرون بر خواهد بود.

تاکنون ۸۶ مورد مثبت کرونا در دزفول ثبت شده و ۱۰ نفر جان باخته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.