به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان نجمه سیدآقامیری بیان کرد: با توجه به اهمیت پیشگیری از سرایت بیماری کووید ۱۹ به سایر افراد خانواده و افراد در ارتباط با آنها، مرکز بهداشت آبادان اقدام به تشکیل تیم‌های واکنش سریع متشکل از کارشناسان پیشگیری از بیماری‌ها و بهداشت محیط کرد.

وی افزود: این تیم‌ها به محض اعلام موارد بستری و در هر ساعت از شبانه‌روز به صورت فعال با حضور در منزل آنها اقدام به پیگیری اطرافیان بیمار و نیز آموزش در رابطه با راه‌های پیشگیری و درمان بیماران می‌کنند.

سیدآقامیری گفت:تاکنون بیش از یکهزار و ۳۰۰ نفر از اطرافیان افراد بستری که جواب آنها منفی بوده نیز برای رعایت جوانب احتیاط و پیشگیری از بیماری  آموزش در منزل دریافت کرده‌اند.

وی از شهروندان آبادان خواست ضمن ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir ، با حضور نیافتن در اجتماعات و خارج نشدن غیرضروری از منزل مجموعه بهداشتی شهرستان را در مهار بیماری یاری کنند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.