به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی شامگاه جمعه در نشست شورای تأمین استان پیرامون اقدامات اجرایی طرح «فاصله‌گذاری اجتماعی» برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: در راستای دستورالعمل کشوری طرح «فاصله‌گذاری اجتماعی» در کل کشور برای کنترل بیماری ناشی از ویروس کرونا شورای تأمین استان برای تبادل‌نظر، هماهنگی و بومی‌سازی این دستورالعمل تشکیل و تصمیمات مهمی در این راستا اتخاذ شد.

وی افزود: مقرر شده در شهرها فقط افراد بومی ساکن مجاز به ورود به این شهر باشند و از ورود افراد غیر ساکن جلوگیری می‌شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: نحوه شناسایی افراد با کارت ملی، پلاک خودرو و بیمه‌نامه خودرو انجام خواهد شد.

شریعتی تصریح کرد: همچنین مدارس، دانشگاه، پارک‌ها، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها و مراکز تفریحی که محل تجمع هستند، تا پایان طرح تعطیل خواهد بود.

وی بیان کرد: اصناف مشاغلی که مربوط به مواد غذایی هستند و قبلاً اعلام شده باز هستند اما سایر موارد تعطیل هستند و به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد فرد یا افرادی با انجام کاری خلاف بر قوانین وضع شده فعالیت کند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: برگزاری هرگونه مراسم شادی، فرهنگی، مذهبی و تشییع‌جنازه‌ها ممنوع است و با متخلفان برخورد قضائی می‌شود.

شریعتی با اشاره به اینکه تردد خودروهای امدادی، درمانی و پلیس بلامانع اما سایر موارد ممنوع است، گفت: حرکت قطارها تا سیزدهم با محدودیت کامل انجام می‌شوند و حرکت هواپیماها نیز باید به حداقل برسند.

شریعتی افزود: در چهار شهر قرمز خرمشهر، آبادان، شادگان و اندیمشک اقدامات سخت‌گیرانه‌تری را اعمال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مردم نقش اساسی در اجرای هرچه بهتر این طرح دارند، بیان کرد: مردم باید نهایت همکاری را با ما داشته باشند در غیر این صورت مجبور هستیم که از طریق قانون اقدام کرده و برخوردهای سخت‌تری را اعمال کنیم.

وی با بیان اینکه وضعیت اکنون «تحت کنترل» است اما بیماری عفونی واگیردار ناپایدار و شکننده است، تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد مردم موافق این طرح هستند و ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد جان و سلامتی مردم به خطر بیفتد.

استاندار خوزستان در خصوص روز طبیعت و ۱۳ فروردین نیز در همین هفته جلسه می‌گیریم و تصمیمات لازم را اتخاذ خواهیم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1392615
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.