امید بن عباس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به منظور توقف روند افزایشی شیوع ویروس کرونا در دزفول، از روزهای گذشته تصمیمات مداخله جویانه ای از سوی شورای تأمین و ستاد مبارزه با کرونا در سطح شهرستان اتخاذ شده است.

وی به اعمال محدودیت‌های ترافیکی در هسته مرکزی شهر طی روزهای اخیر اشاره کرد و افزود: این امر موجب کاهش قابل ملاحظه جمعیت در هسته مرکزی شده است.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول با بیان اینکه بر اساس مصوبات شورای تأمین و ستاد مبارزه با کرونا فعالیت بازار دزفول تعطیل اعلام شده است، عنوان کرد: در راستای اجرای طرح «تعطیلی بازار» بسیاری از اصناف نهایت همکاری را به عمل آوردند که جای تقدیر دارد اما در این بین برخی از اصناف بدون توجه به اهمیت موضوع، کماکان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

بن عباس با تأکید بر ممنوع بودن فعالیت صنوف مختلف در دزفول تا ۱۵ فروردین، تصریح کرد: بر اساس‌نامه‌ای که دانشگاه علوم پزشکی دزفول به دادستان ارسال کرده است، فعالیت اصناف در این ایام به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی در حکم اقدام علیه سلامت عمومی جامعه تلقی شده و مجازات سنگینی دارد.

وی از تشدید نظارت بر صنوف و اهتمام ویژه در راستای اجرای طرح تعطیلی بازار خبر داد و گفت: از امروز اتحادیه‌های ذی‌ربط، سازمان صنعت، معدن و تجارت، مرکز بهداشت، پلیس اماکن و تعزیرات حکومتی از صنوفی که همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند، بازرسی خواهد کرد و در صورت مشاهده بی‌توجه کسبه به هشدارها و ادامه فعالیت آنان، برای آنها تشکیل پرونده خواهد شد.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول یادآور شد: از کسبه و اصناف می‌خواهیم با درایت و بینش خود همچون ۴۱ سال انقلاب نهایت همکاری را در این برهه نیز داشته باشند تا کار به برخوردهای قانونی و مجازات‌های سنگین نرسد.

بن عباس تأکید کرد: سوپرمارکت‌ها، میوه و تره‌بار، نانوایی‌ها، خواربارفروشی‌ها، مراکز فروش مواد شوینده و بهداشتی، مغازه‌های عرضه مرغ، گوشت، ماهی و لبنیات، داروخانه‌ها و مراکز درمانی تنها صنوفی هستند که در این ایام در دزفول اجازه فعالیت دارند.

وی در خصوص روند فعالیت مراکز خرید بزرگ در دزفول توضیح داد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده فقط بخش اغذیه (هایپر) این مراکز با رعایت تمام ضوابط بهداشتی فعال باشد و سایر بخش‌های این مراکز ملزم به تعطیلی هستند.

بن عباس اضافه کرد: هایپرمارکت های بزرگ دزفول تحت نظارت‌های بهداشتی شدید هستند و دانشگاه علوم پزشکی به صورت «روزانه» این مراکز را رصد می‌کند و در برخی از این هایپرها بازرس مقیم نیز وجود دارد.

*مردم، ایام نوروز در خانه بمانند

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با بیان اینکه برای روزهای آینده نیز تصمیمات جدیدی ابلاغ خواهد شد، گفت: قطعاً از عبور و مرورهای غیرضروری در شهرستان جلوگیری خواهیم کرد ضمن اینکه از مردم خواهش می‌شود که در منازل خود بمانند.

بن عباس به رشد صعودی آمار مبتلایان به کرونا در دزفول اشاره کرد و افزود: اولین و مهم‌ترین راهی که برای کنترل ویروس کرونا در تمام دنیا توصیه می‌شود «خود قرنطینگی» و یا «قرنطینه خانگی» است که هر کدام از ما در راستای حفظ سلامتی خود و خانواده موظف به رعایت آن هستیم.

بن عباس خواستار پرهیز مردم از دیدوبازدیدهای نوروزی و عمل به توصیه قرنطینه خانگی در ایام نوروز شد و ادامه داد: این روزها در پیک بیماری کرونا در خوزستان قرار داریم؛ لذا از مردم می‌خواهیم فقط برای موارد ضروری همچون تأمین مایحتاج از منزل خارج نشوند تا با رعایت این موارد روند رو به رشد این ویروس متوقف شود و شاهد کاهش و سپس نابودی آن در کشور و شهرستان باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، به منظور پیشگیری از شیوع بیش‌ازپیش ویروس کرونا از چند روز گذشته تمام مراکز تفریحی، گردشگری، فرهنگی و تاریخی دزفول تا اطلاع ثانوی تعطیل شده و پذیرش هرگونه مسافر در مهمانسراها، مدارس، باغ ویلاها و کمپ‌های نوروزی این شهرستان نیز ممنوع اعلام شده است.

از روزهای گذشته همچنین فعالیت تالارهای عروسی، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، گیم نت‌ها، اماکن ورزشی و برگزاری هرگونه تجمع از قبیل مراسم مذهبی، فرهنگی، نماز جمعه و نماز جماعت و حضور در آرامستان ها نیز در نقاط مختلف شهرستان دزفول ممنوع اعلام شده است.

بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی دزفول، تاکنون آزمایش کرونای ۵۶ نفر از بیماران بستری در بیمارستان بزرگ دزفول مثبت اعلام شده است.

۳۴ نفر از این بیماران از شهرستان دزفول، ۱۲ نفر خارج از حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول، هشت نفر از شوش و ۲ نفر از گتوند هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1386642
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.