به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز علی احسان‌پور، افزود: یک نفر دیگر به دلیل مسمومیت الکلی فوت کرده و تعداد قربانیان مشروبات الکلی تقلبی خوزستان، امروز به ۴۸ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه موارد جدید با تلاش منسجم نیروهای انتظامی، امنیتی، قضایی و اصحاب رسانه کنترل شده، اظهار داشت: با احتساب آمار امروز، در ۶ روز گذشته، ۵۹۴ مورد بر اثر مسمومیت ناشی از مشروبات الکلی تقلبی به مراکز درمانی مراجعه کرده که از این تعداد، ٤٨  نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته وی عمده مراجعات به مراکز درمانی اهواز بوده است.

احسان پور همچنین ضمن هشدار به خانواده‌ها درمورد مراقبت از فرزندان نوجوان و جوان خود، از اطلاعیه دادستانی درباره اهتمام به برخورد قضایی لازم با توزیع کنندگان مشروبات سمی در استان که مسبب فوت جوانان شد، قدردانی کرد.

پیش از این ابول‌نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، میانگین سنی این  افراد مسموم را ۳۴ سال اعلام کرده بود که کم سن‌ترین فوتی‌ها ۱۵ ساله و مسن‌ترین آنها  ۷۲ ساله  است.

به گفته وی شایعاتی مبنی بر تاثیر مثبت الکل برای مقابله با کرونا از سوی سودجویان منتشر شد بنابراین از مردم خواهش می‌کنیم به هیچوجه اقدام به خوردن الکل نکنند چراکه هیچگونه اثری در روند درمان کرونا ندارد.

بیشترین میزان مراجعه در تاریخ ۱۸ اسفند گزارش شده است که در یک روز ۲۱۸ نفر به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند در روز ۱۹ اسفند ۱۷۰ نفر و در ۲۰ اسفند ۴۹ نفر با مسمومیت ناشی از متانول مراجعه کردند. نخستین مراجعه برای مسمومیت الکل تقلبی در تاریخ ۱۶ اسفند بوده است.

علی بیرانوند معاون دادستان اهواز نیز دیروز از شناسایی و بازداشت ۲۷ نفر تا کنون در زمینه مشروبات الکلی تقلبی خبر داده و گفته است: تمام عوامل تهیه و توزیع الکل سمی به لحاظ علم و آگاهی آنها از کشنده بودن الکل متانول تحت عنوان ارتکاب قتل عمد تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

به گفته وی، از توزیع حدود ۳۰ هزار لیتر الکل سمی به مصرف کنندگان جلوگیری شده است. همچنین چند متهم دیگر که نقش اصلی در این موضوع دارند نیز شناسایی و تحت تعقیب هستند که به زودی دستگیر خواهند شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.