به گزارش ایرنا سیدعلیرضا علوی روز جمعه با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: با توجه به شرایط موجود و ضرورت تامین مواد ضدعفونی کننده برای توزیع عمومی و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا از طریق رعایت بهداشت فردی، پژوهشگران جهاددانشگاهی خوزستان از هفته گذشته به سرعت وارد عمل شده و موفق به تولید ژل ضدعفونی کننده دست شدند.

وی افزود: مجوز تولید این ژل روز گذشته از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز صادر شده و به این ترتیب ژل های تولید شده از روز دوشنبه آینده در داروخانه ۱۳ آبان وابسته به جهاددانشگاهی توزیع عمومی خواهند شد.

به منظورحفظ سلامت مردم از زمان شیوع ویروس کرونا در خوزستان، چندین خط تولید ژل و محلول ضدعفونی کننده در استان راه اندازی شده است و محصولات خود را در اختیارمردم قرار داده اند.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تا ظهر دیروز پنجشنبه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان  ۵۶ و فوتی ۱۲ نفر گزارش شده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ۱۵ اسفند ماه اعلام کرد: تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور به سه هزار و ۵۱۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۰۷ نفر رسید و همچنین ۷۳۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.

بیماری جدید کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و این امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.

تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد آخر، تعداد آنها به هفت مورد رسیده‌ است؛ این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود؛ این ویروس در معمولی‌ترین حالت باعث سرماخوردگی می‌شود و نشانه‌های ابتلا به آن در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

کرونا مثل سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد ولی مرگ‌ و میر آن تاکنون بیشتر از سه درصد مبتلایان گزارش نشده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.