امید بن عباس  روز دوشنبه در نشست ستاد مبارزه با ویروس کرونا در سالن جلسات ناحیه مقاومت بسیج دزفول افزود: مرجع علمی و تخصصی صرفا دانشگاه علوم پزشکی است و اقدامات دستگاه‌های اجرایی باید برای پیشگیری از بروز بحران‌های دیگر به تایید دانشگاه علوم پزشکی برسد.

وی تفاوت کرونا با سایر بحران‌ها را غیرقابل رویت و لمس بودن آن دانست و ادامه داد: موضوع ویروس کرونا جدی است لذا ادارات و دستگاه‌های اجرایی و مردم باید نسبت به این موضوع حساس و پای کار باشند.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول با تاکید بر آمادگی دستگاه‌ها برای سه بحران ویروس کرونا، سیل احتمالی و هجوم ملخ‌ها گفت: نخستین و اساسی‌ترین موضوع کنونی کرونا است زیرا سلامت و جان انسان‌ها اولویت دارد.

وی از ادارات و دستگاه‌های اجرایی دزفول خواست امکانات خود را روی این سه موضوع متمرکز کنند و افزود: مطرح کردن کمبود اعتبار در این بحران‌ها جایگاهی ندارد و کوتاهی اداره یا دستگاه‌ها غیرقابل توجیه است.

بن عباس بر استفاده از ظرفیت خیرین برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی برای استفاده از ظرفیت خیران برنامه ریزی کند.

وی ادامه داد: مردم باید حساسیت موضوع را درک کنند و نحوه خبررسانی به جامعه نیز اهمیت دارد، ضمن اینکه نباید به مردم استرس وارد شود.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول گفت: اطلاع رسانی حتما باید به درستی انجام شود و اتفاقات خوب نیز از سوی ادارات و دستگاه‌های اجرایی به مردم گزارش داده شوند.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی درخصوص کرونا در سطح شهر ضعیف است، افزود: شهرداری دزفول باید با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تمامی بیلبوردها را به اطلاع رسانی ویروس کرونا اختصاص دهد همچنین بخشداران و دهیاران در روستاها در این خصوص اطلاع رسانی کنند.

بن عباس درخصوص تجهیزات ضد عفونی برای معابر شهری گفت: مجموعه‌های نظامی و گروه‌های پهپادی اعلام آمادگی کرده‌اند که باید با مدیریت و برنامه ریزی از ظرفیت این نیروها استفاده شود.

وی افزود: ضد عفونی اماکن و مناطق مختلف طبق چهارچوب و استانداردهای دانشگاه علوم پزشکی دزفول انجام شود و حتما میزان غلظت مواد ضد عفونی و نوع آن به تایید دانشگاه برسد.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها شستشوی معابر و عابربانک‌ها را با هماهنگی بانک‌ها و بهداشت انجام دهند.

وی با اشاره به اهمیت خواندن حفظ و پایداری ارتباطات در این برهه زمانی افزود: اینترنت مردم و دانشگاه علوم پزشکی باید تقویت شود.

بن عباس در ادامه بر ساماندهی نیروها، ظرفیت‌های مردمی و سمن‌ها تاکید کرد و گفت: به صورت خودجوش اقدامی در شهرستان صورت نگیرد و حتما به این گروه‌ها آموزش‌های لازم از سوی دانشگاه علوم پزشکی داده شود.

وی افزود: ادارات و دستگاه‌های اجرایی حتما باید بر کار زیرمجموعه خود نظارت داشته باشند و اگر زیرمجموعه‌ای خلاف دستگاه اجرایی اقدام کند، به دستگاه قضا معرفی و برخورد جدی شود.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول با بیان اینکه ممنوعیت برگزاری برنامه‌ها، تالارها و اجتماعات از قبل ابلاغ شده است، افزود: هر تالاری تخلف کرد پلمب می شود، در این زمینه هیچ ملاحظه‌ای پذیرفته نیست و باید با جدیت برخورد قانونی صورت گیرد.

وی ادامه داد: دستگاه‌ها اغلب خدمات خود را غیرحضوری انجام دهند تا مراجعات مردم کمتر شوند و بیشتر خدمات به صورت تلفنی و اینترنتی انجام شود.

بن عباس با تاکید بر لزوم افزایش نظارت‌ها  در مجموعه بهداشت و شهرداری بر روی میدان میوه و تره بار گفت: ادارات از  برگزاریجلسات غیر ضروری خودداری کنند.

وی درخصوص استقبال و پذیرایی از مهمانان نوروزی گفت: در حال حاضر در این خصوص تصمیم گیری نمی شود ولی  دستگاه ها برای پذیرش باید آمادگی لازم را داشته باشند.

نقش مردم در کنترل بیماری ویروس کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان دزفول نیز در این نشست ضمن تقدیر از همه دست اندرکاران کشور و عنایت  مقام معظم رهبری به وزارت بهداشت، گفت: در مدیریت این بیماری کار اصلی بر عهده وزارت بهداشت نیست بلکه برعهده عموم مردم است.

یوسف پریدار افزود: این بیماری در ۹۸ درصد موارد بدون علائم مشخص در افراد رخ می‌دهد و در مجاری تنفسی و دستگاه پخش می شود، به همین علت نقش و همکاری مردم در کنترل این ویروس اهمیت دارد.

وی اضافه کرد: بعد از مردم وظیفه اصلی برعهده دستگاه‌های اجرایی است که تا چه اندازه بتوانند محیط خود را کنترل کنند و این درصد کم به جز مدیریت مساله و مدیریت علمی برعهده مراکز بهداشتی درمانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان دزفول با بیان اینکه قطع زنجیره  این اپیدمی  نیازمند یک تلاش همگانی است افزود: نقش هیچ فرد و دستگاهی در این تلاش کمتر از دیگری نیست و به اندازه ای که حوزه دانشگاه علوم پزشکی فعالیت می کند دیگر دستگاه ها نیز باید فعالیت کنند.

پریدار گفت: بیماری کرونا روندی قابل پیش بینی را طی می کند و در نقاطی که بر اساس اصول کنترل اپیدمی ورود می کنند بیماری رو به کنترل است.

وی افزود: طبق آخرین گزارش های دریافتی از چین این بیماری سیر نزولی پیدا کرده، ۲ روز پیش ۵۰۰ بیمارمورد کشف شد و دیروز به ۲۰۰ مورد تقلیل پیدا کرد که این آمار نشان می دهد قرنطینه و مبارزه با اپیدمی  بر اساس اصول درحال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان دزفول گفت: هرنقطه ای که اصول به درستی صورت گرفته مهار بهتر صورت گرفته و  هرکدام از موازین علمی عقب نشینی کردند، کنترل ضعیف تر بوده است.

وی افزود: در دزفول موازین رعایت و کنترل اپیدمی از ابتدا ابلاغ شد و مردم به سرعت ایزولاسیون، جدا شدن افراد از هم، ماندن در منزل، رعایت اصول بهداشتی و ضد عفونی کردن سطوح و غیره را اجرا می کنند و همین باعث  شده تا به کنترل بیماری کرونا امیدوار شویم.

کمبود ماسک و دستکش برای ضد عفونی کردن اماکن گردشگری

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دزفول نیز در این جلسه گفت: برای ضد عفونی اداره و اماکن گردشگری با کمبود مواد شوینده و ضد عفونی کننده و ماسک روبرو هستیم.

حجت اله آریایی نیا افزود: با کمبود دستکش در شهرستان دزفول مواجهیم و خرید و فروش ماسک مانند کالای ممنوعه شده است.

وی ادامه داد: بیش از آنچیزی که ویروس بخواهد جامعه را تحت تاثیر قرار دهد، بار روانی است که مردم درحال تحمل کردن آن هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دزفول گفت: استرسی که در پرسنل و کادر بیمارستانی و اداره وجود دارد، بیشتر از آسیبی است که ویروس می‌تواند به جامعه وارد کند.

وی افزود: در حوزه میراث فرهنگی، اماکن عمومی مثل موزه دزفول و دیگر مکان هایی که بازدید کننده داشتند، تعطیل شدند ضمن اینکه هتل ها، باغ ویلاها و اماکنی که پذیرش  مسافر داشتند تاکیدشد که از پذیرش هر مهمانی خودداری کنند.

سرهنگ هادی سعادت زاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول نیز با بیان اینکه اردوهای راهیان نور و برنامه های تجمعی به علت پیشگیری و شیوع ویروس کرونا لغو شدند، گفت: مجموعه سپاه، بسیج و گروه های جهادی آمادگی لازم برای مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را دارند.

رئیس دادگستری شهرستان دزفول نیز گفت: در این بیماری مرجع تشخیص دانشگاه علوم پزشکی است و هیچ فردی اجازه تخلف ندارد.

محمد یار ممبینی افزود: اگر در نقطه ای از شهرستان کالاهای بهداشتی احتکار شدند، صنعت معدن و بهداشت ورود کنند و گزارش دهند.

۱۳ بیمار در بخش بیماری های حاد تنفسی دانشگاه بزرگ دزفول بستری هستند که آزمایش کرونای سه نفر از آنها مثبت و ۶ نفر منفی اعلام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.