عبدالامیر خطیب زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام کارون از پنجم اسفندماه امسال به مدت هفت روز در اهواز برگزار می‌شود.

وی افزود: در این رقابت‌ها بیش از ۳۰۰ شطرنج باز (استاد بین المللی و استاد بزرگ) از کشورهای مطرحی همچون هند، ارمنستان، اوکراین،گرجستان، سری لانکا، دانمارک و ایران با یکدیگر به رقابت می پردازند.

رییس هیات شطرنج خوزستان به حضور بیش از ۳۰ استاد بین ‌المللی، استاد بزرگ و استاد فیده از کشورمان در این رقابت ‌ها اشاره کرد و گفت: این مسابقات در سه جدول بین ‌المللی و با حضور بیش از یکصد شطرنج باز استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: این مسابقات در سه جدول  C،B،A  برگزار می شود که در گروه A استاد بزرگ های جهان با یکدیگر به رقابت می پردازند؛ در گروه B بازیکنان زیر رنکینگ ۲۰۰۰ حضور دارند؛ همچنین در جدول C این مسابقات شطرنج بازان زیر رنکینگ ۱۶۰۰ قرار دارند.

خطیب زاده بیان کرد: با توجه به حضور شطرنج بازان مطرح دنیا، انتظار می رود این مسابقات در سطح کیفی بسیار خوبی برگزار شود که این موضوع به سود شطرنج خوزستان خواهد بود.

وی گفت: با توجه به اینکه ۱۴ روز دیگر زمان شروع مسابقات است اما هنوز تمهیدات لازم درون استان صورت نگرفته و از این بابت قدری نگران هستیم. در حالی که مسابقات جام کارون تنها رویداد بین المللی ورزش استان در سال ۹۸ است اما هنوز نمی دانیم سالن مسابقات کجاست.

رییس هیات شطرنج خوزستان افزود: انتظار داریم مسؤولان استان در این خصوص به ما کمک کنند تا شان ورزش خوزستان در کشور و جهان حفظ شود. خوشبختانه استاندار خوزستان بسیار ورزش دوست است و امیدواریم همچون سال های گذشته از شطرنج استان حمایت کند. امیدواریم با حمایت دستگاه ها و ارگانهای خوزستان بتوانیم میزبان خوبی برای این رقابت ها باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.