به گزارش ایرنا رضا حسینی یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات کوی "شهید سلیمانی" در فرمانداری آبادان اظهار داشت:طرح اشتغال‌زای اجتماع‌محور برکت در مناطق کوی شهید سلیمانی، ذوالفقاری و صیداویه آبادان برنامه‌ریزی شده و چگونگی همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی با بنیاد بررسی شده است.

وی به اعطای  ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور خانگی اشاره کرد و بیان داشت:این تسهیلات با چهاردرصد سود بانکی از ابتدای سال آینده به ۳۵۰ نفر از متقاضیان پرداخت می‌شود.

معاون هماهنگی توسعه‌ کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت گفت: این بنیاد همچنین برای بهسازی چهار پل در منطقه اروندکنار چهار میلیارد ریال اختصاص داده است که مسوولان شهرستان آبادان برای جذب این اعتبار اقدامی انجام نداده‌اند.

حسینی تصریح کرد: بنیاد برکت تا حدودی کمک هزینه‌ مربوط به بهسازی معابر ذوالفقاری و کوی شهید سلیمانی آبادان را برعهده گرفته که پس از ارائه گزارش از سوی دستگاه‌های اجرایی این کمک هزینه پرداخت خواهد شد.

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این نشست گفت: ۸۰ درصد خیابان‌های منطقه کوی شهید سلیمانی"سلیج" شامل ۷۱ خیابان اصلی و فرعی بافت فرسوده است که برای بهسازی آنها نیاز به هزار میلیارد ریال است.

موعود شمخانی تعداد ساکنان کوی شهید سلیمانی را ۲۳ هزار نفر اعلام کرد و افزود: این منطقه به وسعت ۲۷۵ هکتار هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی دارد که اکثر نقاط آن فاقد شبکه فاضلاب و سایر خدمات زیر ساختی است.

وی اظهارداشت:یکی از اهداف سازمان منطقه آزاد اروند برای اشتغال‌زایی در این منطقه ایجاد بازارچه کنار ساحل بهمنشیر است ولی اجرای آن نیاز به مشارکت سایر دستگاه‌ها از جمله بنیاد برکت دارد.

منطقه مروح سلیچ آبادان در ابتدای این شهر قرار دارد که پس از شهادت سردار سپهبد سلیمانی بنام این شهید نامگذاری شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.