به گزارش ایرنا کرمعلی قندالی روز دوشنبه در نشست شورای عشایر خوزستان در سرسرای استانداری خوزستان افزود:عشایر همچنین ۲۸ درصد دام سبک و ۲۵درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور را تامین می‌کنند.  
وی گفت:عشایر جامعه‌ای مولد ، سخت کوش ، کم هزینه با بازدهی بالا است و بخش مهمی از نیازهای کشور را تامین می‌کند از رو باید به این قشر مولد کشور رسیدگی کرد.
قندالی با بیان اینکه فاصله نیازهای عشایر و رسیدگی به آن زیاد است بیان کرد: زندگی عشایری ، زندگی سخت و طاقت فرسایی است و اگر خود را به جای آنان قرار دهیم دیری نخواهد گذشت که تحمل ما لبریز خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه عشایر ولی نعمت ما هستند گفت:اگر عشایر را از دست بدهیم کشور خسارات زیادی را متحمل خواهد شد.  
رییس سازمان امور عشایر کشور با اشاره به کمبودهای جامعه عشایر در زمینه آموزشی، بهداشت و زیرساخت‌های مورد نیاز از خیرین خواست برای تامین بخشی از نیازهای عشایر وارد این صحنه شوند.

پرداخت تسهیلات ۱۰درصدی به عشایر
قندالی گفت: تسهیلات بانکی با نرخ ۱۰درصد در زمینه تولیدات بخش عشایری پرداخت می‌شود.
وی گفت: برای پرداخت این تسهیلات به عشایر سراسر کشور محدودیتی وجود ندارد.
به گزارش ایرنا در این نشست مشکلات عشایر خوزستان در بخش های عمرانی ، آموزش و پرورش ، بهداشت ، تامین آب شرب و کشاورزی ، سوخت ،آموزش بانوان و استقرارگاه‌های عشایر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
بر اساس سرشماری ۱۳۸۷ ، جمعیت عشایری خوزستان ۱۴۰ هزار و ۱۷۲ نفر در قالب ۲۳هزار و ۲۷۴ خانوار است.
خوزستان در فصل قشلاق(مهر تا نیمه نخست اردیبهشت) میزبان عشایر استان‌های لرستان ، چهارمحال و بختیاری ، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام ، همدان و اصفهان در ۱۷شهرستان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.