حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی ضمن تبریک و تسلیت شهادت این سرباز فداکار اسلام و ایران ، سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
به همین مناسبت آیین های سوگواری شهادت افتخارآفرین شهید سلیمانی در شهرهای مختلف استان خوزستان با حضور یکپارچه مردم انقلابی و مومن از روزجمعه برگزار شده و طبق برنامه اعلام شده از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این آیین‌ها امروز و فردا ادامه دارد.
در اهواز مراسم سوگواری و عزاداری شهادت سردار بزرگ سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی بعداز ظهر روز جمعه با نوای روح انگیز حاج صادق آهنگران در حسینیه عاشقان ثارالله و خیابان های اطراف با حضور کم نظیر مردم سوگوار برگزار شد.
همچنین به دعوت حجت الاسلام سیدمحمدنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز آیین سوگواری از ساعت ۱۹ در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) در شهر برگزار شد و امشب و فردا شب نیز در همین مصلا برگزار خواهد شد.
به مناسبت شهادت افتخار آفرین سپهبد حاج قاسم سلیمانی خیابان‌ها و سردر اداره‌های وسازمان‌های دولتی و عمومی بیرق های سیاه نصب شده و با بنرهایی شهادت سردار دل‌ها را تبریک و تسلیت گفتند.
در مناطق مرکزی و پرتردد کلانشهر اهواز بنرهای بزرگی مزین به تصویر شهید قاسم سلیمانی نصب شده و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در نقاط مختلف این شهر به احترام این شهید بزرگوار نیمه افزاشته شده است.
بقاع متبرکه خوزستان نیز سیاه پوش شده و مزین به تصاویری از شهید قاسم سلیمانی شدند.
گروه ها ، تشکل‌های صنفی و فرهنگی ، اتحادیه‌ها ، انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران ، ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با صدور بیانیه های جداگانه ضمن محکومیت جنایت نظامیان امریکایی ، شهادت افتخارآفرین حاج قاسم سلیمانی را به ملت ایران و و ملت‌های آزادی خواه جهان تبریک و تسلیت گفتند.
بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس از فرماندهان ارشد بسیج مردمی عراق پس از عمری مجاهدت در حمله پهپادهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
وزارت  امور خارجه کشورمان هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ جنایتکارآمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.   

خوزستان فردا نخستین میزبان پیکر پاک شهید سردار سلیمانی در کشور خواهد بود.          

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.