ناصر حویزاوی روز پنجشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: فهرست نهایی سهمیه حج تمتع خوزستان که حدود چهار هزار نفر خواهند بود در اسفندماه امسال اعلام می‌شود.
وی گف:همه دارندگان فیش‌های اسفندماه ۱۳۸۵ مرحله پیش ثبت نام را انجام دادند ولی اولویت تشرف به حج تمتع با کسانی است که زودتر ثبت‌نام کرده‌اند و تاکنون به حج مشرف نشده‌اند.
در حج تمتع سال آینده ۸۷ هزارو ۵۰۰هزار نفر به خانه وحی مشرف می شوند که از این تعداد ۲ هزار و۵۵۰نفر عوامل اجرایی حج هستند.

کارهای اولیه و هماهنگی حج تمتع ۱۳۹۹ اسفند ماه امسال شروع می‌شود.

وضعیت عمره مفرده مشخص نیست
مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: هنوز توافق نهایی با دولت عربستان سعودی برای ازسرگیری سفرهای عمره مفرده صورت نگرفته است بنابراین نمی‌توان زمان مشخصی برای متقاضیان عمره مفرده مشخص کرد.
حویزاوی ، حذف قانون سختگیرانه سفر اتباع عربستان سعودی به ایران را شرط اصلی جمهوری اسلامی ایران برای ازسرگیری سفرعمره بیان کرد و افزود: دولت سعودی هنوز در حال بررسی این درخواست مسوولان سازمان حج و زیارت کشورمان هستند و پاسخ قطعی به آن نداده‌اند.
مدیرکل حج و زیارت خوزستان افزود:ازسرگیری راه اندازی عمره منوط به حل مسایل و حمایت‌های کنسولی از عمره‌گزاران ایرانی است که از اصول جدی حفظ عزت، کرامت و امنیت زائران کشورمان است.

رایزنی برای ازسرگیری سفر زائران خوزستانی به سوریه       
مدیرکل حج و زیارت خوزستان از شروع رایزنی برای ازسرگیری سفر زائران خوزستانی به سوریه و برقراری پرواز اهواز - دمشق خبر داد.
وی گفت: با توجه به راه‌اندازی سفرهای زیارتی استان های تهران و خراسان رضوی به سوریه ، پیگیری ها مدیریت منطقه چهارم سازمان حج و زیارت شامل استان های خوزستان خوزستان ،بوشهر ، هرمزگان ، فارس ، کهگیلویه و بویراحمد با مرکزیت حج و زیارت خوزستان شروع شده است و به زودی شاهد راه اندازی سفرهای زیارتی از اهواز به سوریه پس از هشت سال توقف خواهیم بود.
حویزاوی هزینه هرسفر زیارتی به سوریه را ۳۸میلیون ریال عنوان کرد.
با شروع جنگ های داخلی ونیابتی و حضور سازمان جهنمی داعش در سوریه سفرهای زیارتی به سوریه متوقف شد.
با بهبود وضعیت امنیتی کشور سوریه ، هم‌اکنون سفرهای زیارتی ایران به سوریه به صورت محدود انجام می‌شود.
ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان که متولی اصلی بازسازی حرم مطهر حضرت زینب(س) است نیز اعلام کرد مرحله نهایی بازسازی این حرم ، مضیف و میهمانسرای آن بهمن ماه امسال به پایان می رسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.