برخی از شهروندان ساکن کوی ولیعصر(عج) آبادان روز سه‌شنبه در جریان بازدید معاون عمرانی فرمانداری ویژه آبادان با انتقاد از وعده‌های مسوولان اجرایی در بازدیدهای میدانی بیان کردند:پس از باران بیش از یک هفته آب و فاضلاب در منازل و معابر باقی بود و اسباب و اثاثیه مردم از جمله وسایل برقی، قالی، و... خسارت جدی دیده است.

یکی از ساکنان کوی ولیعصر(عج) آبادان گفت: در این بارندگی تمام زندگی را ما آب گرفت و خانه ما به دلیل قدیمی بودند از سقف و از کف آن آب می آمد و باعث شد که بیشتر وسایل ما خراب شود و یا بسوزد.

مصطفی عبدی‌پور ادامه داد:تاکنون تعداد زیادی از مسوولان استانی، کشوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از این منطقه و منازل مردم دیدن کرده اند اما هنوز هیچ‌گونه کمکی به ما نشده است.

یکی دیگر از اهالی قدیمی این محل می‌گوید: از زمان واگذاری منازل شرکت نفت به مردم تاکنون هیچ‌گونه خدماتی مبنی بر لایروبی جوی های روباز و فاضلاب نشده است.

حمزه قابشی بیان کرد: در زمان جنگ تحمیلی یک کانال برای دفع آب‌های سطحی در آبادان احداث شده بود و هم اینک این کانال پر از نی‌ و زباله شده است.

وی افزود: اگر این کانال لایروبی و نی زدایی شود بخش عمده مشکلات دفع آب‌های سطحی و فاضلاب منطقه ولیعصر(عج) برطرف می‌شود اما این کانال سالهاست بدون لایروبی رها شده است.

وی ادامه داد: الان تمام وسایل منزل به ویژه کمدها و فرش خانه از بین رفته و به لحاظ اینکه اینجانب شیمی درمانی می‌کنم توانایی مالی خرید وسایل خانگی را ندارم.

یکی از سرپرستان خانوار ساکن در منطقه ولیعصر(عج) آبادان نیز  گفت: در زمان بارندگی تمام وسایل منزلم زیر آب باران و فاضلاب رفت و خسارت زیادی به وسایل خانه وارد شد.

نازی شجلی‌زاده افزود: سه فرزند دارم و هیچگونه در آمدی ندارم، الان با این وضعیت نمیتوانم وسایل برقی منزل را تهیه کنم.

وی گفت: در روزهای آبگرفتگی هلال احمر کنسرو تاریخ گذشته، و نیز پتوهای کوچک و نازک که قابل استفاده نیست به مردم خسارت دیده داد.

ملوک بغلانی دیگر ساکن کوی ولیعصر(عج) گفت: در این بارندگی علاوه بر سوختن وسایل برقی از جمله یخچال‌فریزر، لباس‌شویی، اتو و آبگرمکن تمام جهیزیه دخترم از بین رفت.

وی افزود: بخشی از وسایل جهیزیه دخترم را در حیات منزل نگه داشتم اما متاسفانه به سرقت رفت.

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری ویژه آبادان در این باره گفت: ۹۵ درصد منازل کوی ولیعصر(عج) در بارندگی اخیر دچار آب گرفتگی شده و به بیشتر مردم در این منطقه خسارت جدی وارد شده است.

محمد طاهری افزود: بیشتر اتاق‌های منازل مسکونی منطقه ولیعصر(عج) را تا نیم متر آب گرفته بود.

وی ادامه داد: به منظور احیای کانال بزرگ دفع آب‌های سطحی قدیمی، طبق دستور معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان شهرداری منطقه ۲ را موظف کردیم که این کانال را لایروبی و نی‌زدایی کند.

طاهری به حضور شهرداری‌های معین استان برای کمک به شهرداری آبادان شاره کرد و گفت: نیروهای خدماتی شهرداری‌های معین تا حدودی در پاکسازی مناطق آبادان موثر عمل کردند.

وی ادامه داد: برآورد خسارت وارده به مردم در منطقه ولیعصر(عج) آبادان در حال بررسی و ثبت است.

در بارندگی ۲ هفته گذشته حدود ۱۱۴ میلیمتر بارندگی در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر ثبت شد و  بر اثر آبگرفتگی معابر مناطق مختلف، خسارت‌های زیادی به مردم این شهرها وارد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.