سروان پاسدار رضا محمد خواه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اقدامات سپاه درخصوص کمک به مردم آسیب دیده شهرستان کارون اظهار داشت: گروه های جهادی از همان ابتدای بارندگی و آبگرفتگی در این منطقه برای کمک رسانی به مردم در زمینه جابجایی افراد میان سال و بیمار به نقاط امن ، حضور یافتند .

وی افزود: همچنین در روزهای بعد با برنامه ریزی در مناطقی نظیر کوی شهید محسن ، خیابان مدرسه امام رضا (ع) ، منطقه شکاره سه ، درویشیه و قلعه چنعان گروه های جهادی به صورت محوری خدماتی را به مردم ارائه دادند.

وی تصریح کرد : قطعی آب، برق و گاز در این روز ها مردم این منطقه را در زمینه تامین غذا با مشکل مواجه کرده اما با تلاش گروههای جهادی روزانه پنج هزار پرس غذا تدارک دیده شده و بین مردم توزیع می شود.

سروان محمد خواه گفت: همچنین تعداد قابل توجهی پتو ،چادر و لباس گرم بین مردم توزیع شد و خانواده های آسیب دیده در سرسرای ۹ دی سپاه مستقر شدند.

وی اظهار داشت : در حال حاضر با توجه به فروکش کردن آب های سطحی از این منطقه، خانواده ها به خانه های خود بازگشتند اما با این وجود برخی از آن ها در حیاط و پشت بام منازل در چادر مستقر شده اند چرا که درون منازل هنوز خشک نشده و شرایط برای زندگی فراهم نیست.

فرمانده سپاه شهرستان کارون افزود: اکنون هماهنگی‌های لازم برای انتقال یک هزار تخته فرش به قالیشویی به صورت رایگان فراهم شده و به زودی پس از شستشوی این فرش ها، به خانواده ها تحویل داده می شود.

وی گفت: با توجه به بالا آمدن فاضلاب و آلودگی‌های ایجادشده در منازل ، کار سمپاشی نیز آغاز شده تا محیط برای زندگی مردم فراهم شده و از شیوع بیماری های احتمالی جلوگیری شود .

سروان پاسدار محمد خواه اظهار داشت: شست و شوی منازل نیز از روز یکشنبه توسط گروه‌های جهادی آغاز شده و بسته های بهداشتی بین خانواده ها تقسیم شده است .

بارندگی دوشنبه هفته گذشته باعث آبگرفتگی بسیاری از مناطق شهرستان‌های اهواز و کارون شد که این آب گرفتگی در مناطقی نظیر کوت عبدالله، قلعه چنعان، شهرک دانشگاه، باغ شیخ ، معین زاده و بهارستان بیشتر بود .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.