علی‌رحم‌کریمی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش رحمت و لطف‌ الهی بارندگی‌های پرحجم در مناطق جنوب‌شرق ، شرق و غرب خوزستان نگرانی‌های عشایر کوچ رو را برطرف کرد با این حال‌ آبرسانی به خانوارهای عشایری با تانکر متوقف‌ نشده‌است.
وی گفت: با توجه به اینکه تمرکز بارندگی‌ها در مناطق‌شمال و شمال‌شرق خوزستان نبوده تاکنون‌ گزارشی از خسارت به ایل‌راه‌ها و تلفات احتمالی دام عشایر دریافت‌ نشده ولی در برخی مناطق سخت‌گذر استان گروه‌های هلال‌ احمر برای جا به‌جایی عشایر از مناطق پرخطر و جلوگیری از خسارت به وسایل خانگی آنان اقدام‌های خوبی انجام‌داده‌است.
مدیرکل‌ امورعشایری خوزستان افزود: خدمت‌رسانی و تامین‌ مایحتاج عمومی عشایر با وجود بارندگی‌ها به خصوص در مناطق جنوب شرق و شرق خوزستان همچون‌هفتکل و رامهرمز ادامه دارد.
وی اظهار داشت: با توجه به اطلاع‌رسانی قبلی که به عشایرکوچ رو انجام‌ شد آنان آمادگی‌ لازم را برای حفاظت از اموال و فاصله‌ گرفتن و از حریم رودخانه ها و مسیل‌ها را داشتند به همین دلیل خسارات وارده به عشایر بسیار جزیی بوده‌است.
استان خوزستان در فصل قشلاق میزبان ۲۳هزار خانوار عشایری با سه میلیون راس دام سبک از استان های چهارمحال وبختیاری ، کهگیلویه و بویر احمد ، لرستان ، اصفهان ، همدان ، ایلام و کرمانشاه‌ است.
عشایر کوچ‌رو که بیشتر در مناطق‌گرمسیری جنوب‌شرق ، شرق و شمال شرق خوزستان ساکن هستند از فروردین ماه به بعد در صورت مناسب بودن آب و هوا و باز بودن مسیرهای عبوری و ایل‌راه ها به مناطق‌ ییلاقی استان‌های همجوار می‌روند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.