به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی ابراهیمی پور در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته آبادان در مصلای این شهر اظهار داشت: هیات‌های اجرایی وظیفه سنگینی بر عهده آنها است و باید در رد و تایید صلاحیت‌ها خیلی مراقب باشند و خدا را ناظر بدانند که ظلم به مردم نشود.  

وی با بیان اینکه خیمه انقلاب اسلامی مورد هجمه‌های زیادی قرار گرفته است گفت: خیمه انقلاب اسلامی بارها مورد انواع و اقسام توطئه‌های دشمن قرار گرفته اما مردم سالاری دینی متکی بر اسلام ناب محمدی این توطئه‌ها را نقشه برآب کرد.

وی گفت: مردم هر جا خود را بر اهداف و آرمان‌های اسلامی که امام و رهبری ترسیم کرده منطبق کردند موفق بودیم ولی در اقتصاد، مسئله بانکداری، مباحث سیاسی مثل برجام و مباحث انتخابات منطبق نکردیم و ضرر کردیم.

حجت الاسلام ابراهیمی پور افزود: در انتخابات قومیت‌ها ، عشیره‌ای و قبیله‌ای رای می‌دهیم و به دنبال فرد اصلح نیستیم این امر باعث بروز مشکلات در کشور شده است.

وی ادامه داد: اگر بنا است کشور اصلاح شود و نگاه ما به مجلس است رویکرد انتخابات ما باید گفتمان ولایت و رهبری باشد که در این صورت می‌توان موفق عمل کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی‌پور گفت: اگر بنا است یک دولت جوان روی کار آید باید از مجلس انقلابی شروع شود.

امام جمعه آبادان  به وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: حوزه و دانشگاه باید وحدت داشته باشند خصوصا در انتخابات برخی به خاطر اینکه می خواهند رای بیاورند دو بعدی گرایی و قومیت‌گرایی استفاده می‌کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی پور گفت: آنچه که این کشور را در ۴۰ سال حفظ کرده وحدت همه مردم در زیر پرچم ولایت است اما حوزه و دانشگاه نقطه محوری و اصلی آن بوده چون دو نهاد مبلغ تربیت انسان‌های انقلابی و دشمن شناس هستند و اعتلای فرهنگ اسلامی را مد نظر قرار می دهند.

وی در ادامه گفت: اگر بنا است کشور اصلاح شود وحدت حوزه و دانشگاه صورت گیرد و خروجی اهدف حوزه و دانشگاه قرار گرفتن تعهد در کنار تخصص است.

وی گفت:هر کجا نیروی بی‌تعهد بوده ضربه خوردیم لذا این مفاسد اقتصادی صورت گرفته در کنار آن تعهد نبوده است.

امام جمعه آبادان به روند کار قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: اینکه قوه قضاییه بر کم کاری مدیران دستگاههای اجرایی نظارت داشته باشد کار بسیار مهمی است و این روند می‌تواند در اصلاح کشور کمک کند.

حجت الاسلام ابراهیمی‌پور افزود: باید انسانهای سالم، مومن، انقلابی و جهادی بر راس امور قرار گیرند چرا که مدیران ناکارآمد ضربه‌ای که به نظام وارد می‌کنند کمتر از ضربه دشمن نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.