به گزارش ایرنا افشین حیدری روز یکشنبه در نشست شورای عالی بسیج ورزشکاران خوزستان در محل اداره کل ورزش و جوانان استان، از ساماندهی و جذب ورزشکاران در قالب بسیج ورزشکاران خبر داد و افزود: یکی از مهمترین راهکارهای ترویج فرهنگ همدلی و همزبانی در جامعه، تقویت بدنه بسیج است.

وی ادامه داد:تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی جوانان و نوجوانان پیرامون هجمه جنگ نرم دشمنان از مهمترین اولویت‌های اساسی شورای‌ عالی بسیج ورزشکاران است. گفتمان بسیج، پیوند مردم با ولایت به عنوان یک فرصت ممتاز و بی‌پایان برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های عظیم مردمی است.

وی افزود: بسیج به عنوان بزرگترین شبکه انسانی کشور می‌تواند مظهر خرد جمعی باشد و با رصد مباحث فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به صورت فعال در مسیر تعالی اجتماع گام بردارد.

وی با بیان اینکه امروز وظیفه بسیج سخت‌تر از گذشته است بیان کرد:در اغتشاشات اخیر که با هدایت بیگانگان همراه بود و جوانان بسیاری به ناحق از بین رفتند، باز هم بسیج مردمی وارد صحنه شد و فتنه دشمنان را خنثی کرد. در فتنه اخیر برخی که فریب دشمن را خورده بودند وارد خیابان ها شده و دست به خرابکاری زدند اما مردم ایران آگاهانه وارد صحنه شدند و به جهانیان ثابت کردند همچنان پای آرمان‌های خود ایستاده‌اند و به عهد خود با شهدا پایدار هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان ادامه داد: تاکید بسیار رهبر معظم انقلاب به حوزه فرهنگ نشان از اهمیت این موضوع دارد و ما به سهم خود وظیفه داریم در حوزه فرهنگ بیش از گذشته تلاش کنیم. وظیفه ما تنها قهرمان پروری در حوزه ورزش نیست بلکه باید در حوزه فرهنگ اقدامات موثری انجام دهیم.

وی گفت:در سال ۹۹ باید یک سند فرهنگی برای ورزش و جوانان خوزستان تدوین کنیم و از طریق ورزش راه نفوذ بیگانگان را ببندیم. امیدواریم در چند ماه باقی مانده از سال ۹۸ برنامه های فرهنگی ورزشی خوبی همچون یادواره شهدای ورزشکار خوزستان را برگزار کنیم؛ همچنین می توان با تهیه فیلم و کارگاه های آموزشی در بحث روشنگری جوانان از اتفاقات اخیر اقدامات مفیدی انجام داد و ابعاد پنهان این درگیری ها را به نمایش گذاشت.

وی افزود: برگزاری یادواره های شهدا، تجلیل از مربیان و ورزشکاران نمونه، سرکشی به خانواده شهدا و آسایشگاه‌های جانبازان و برگزاری همایش اخلاق برای مربیان از جمله اقداماتی است که تا پایان سال باید در دستور کار این شورا قرار گیرد.

رییس سازمان بسیج ورزشکاران خوزستان نیز گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی - ورزشی همراه با تقدیر از مربیان و ورزشکاران نمونه، سرکشی از خانواده شهدای ورزشکار و برگزاری همایش اخلاق برای مربیان از جمله برنامه‌هایی هستند که در دستور کار ما قرار دارند.

رضا باقری با بیان اینکه اداره کل ورزش خوزستان در کنار سازمان بسیج ورزشکاران می تواند در راستای اصلاح جامعه گام بردارد افزود: ارتباط تنگاتنگ با ورزشکاران، معرفی الگوهای برتر اخلاقی و قهرمانی(شهدای ورزشکار) به نسل جدید، آگاه سازی ورزشکاران، بصیرت افزایی و برجسته سازی امر اخلاق در مقابل قهرمانی برای ورزشکاران از جمله اهداف مهمی است که سازمان بسیج ورزشکاران به دنبال آن است.

ابراهیم نصیری معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: کار فرهنگی در ورزش، نیازمند یک کار پژوهشی عمیق است و به یک تقویم فرهنگی قوی نیاز داریم. مربیان، نقش بی‌بدیلی در پیاده‌سازی اقدامات فرهنگی دارند لذا باید از حضور مربیان ارزنده خوزستان در شورای عالی بسیج استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه جنس هر رشته برای کار فرهنگی متفاوت است افزود: در یک کار پژوهشی ابتدا باید فرصت‌ها و ظرفیت‌ها شناسایی شده و سپس برنامه‌ها طراحی شود.

معاون منابع انسانی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان نیز گفت: بخشی از کار هیات‌ها، انجام کارهای فرهنگی است لذا باید از طریق سازمان بسیج ورزشکاران برخی برنامه‌های فرهنگی را تدوین کنیم.

فرامرز کیانی زاده ادامه داد: مسئولان و اعضای هیات‌های ورزشی باید با کمک بسیج ورزشکاران بعد فرهنگی ورزش را در خوزستان افزایش دهند که این امر از اهداف اصلی ورزش است.

سهام طرفی حردانی معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان نیز گفت: با همکاری بسبج ورزشکاران، در تدارک تقویم فرهنگی ورزشی خوزستان هستیم و اولویت‌ کارمان نیز مشخص شده است. برنامه‌هایی نظیر یادواره شهدا و دیدار با خانواده های شهدا داریم که اواخر آذر برگزار خواهند شد.

در این نشست اعضای شورای عالی بسیج ورزشکاران خوزستان، خواستار راه اندازی کمیته ای با عنوان "فرهنگی، ورزشی" و نامگذاری مسابقات ورزشی رشته های مختلف به نام شهدای استان شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.