مهرداد شیروانی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ورزشکاران ما برای اینکه بتوانند در مسابقات مختلف بین المللی موفق ظاهر شوند نیاز به حمایت بیشتر مسوولان دارند.

وی با بیان اینکه در مسابقات پاراالمپیک دور قبل چهار ورزشکار و ۲ مربی از خوزستان حضور داشتند گفت: در پاراالمپیک ۲۰۲۰ رشته تیروکمان جدا شده و غلامرضا رحیمی جزء سهمیه هیات جانبازان و معلولان استان به شمار نخواهد رفت با این وجود باز هم تلاش می کنیم چهار سهمیه ورزشکار در این پاراالمپیک داشته باشیم.

شیروانی با اشاره به اینکه تاکنون ۲ سهمیه پاراالمپیک توسط هاشمیه متقیان و امان اله پاپی دریافت کردیم گفت: هفت ورزشکار ما در بخش بانوان و آقایان شانس کسب سهمیه دارند که در بدبینانه‌ترین حالت، ۲ ورزشکار دیگر استان می توانند سهمیه پاراالمپیک را کسب کنند.

وی با بیان اینکه الهام صالحی در پرتاب نیزه و مهناز امینی در پرتاب وزنه از شانس بالایی برای کسب سهمیه برخوردار هستند گفت: خانم امینی در مسابقات جهانی امارات به دلیل مشکلات روحی و روانی نتوانست حتی رکورد خودش را به ثبت برساند و به مقام پنجم رسید در حالی که اگر در این امر موفق بود می توانست علاوه بر کسب مدال برنز، سهمیه پاراالمپیک ۲۰۲۰ را به دست آورد.

رییس هیات جانبازان و معلولان خوزستان افزود: در رشته بسکتبال با ویلچر فالح عیاشی از خوزستان در تیم ملی حضور دارد که اکنون به همراه تیم ملی در مسابقات آسیا و اقیانوسیه است و اگر قهرمان مسابقات شوند، سهمیه پاراالمپیک را کسب می‌کنند. همچنین احمد امین‌زاده دیگر ورزشکار استان بوده که در تیم ملی وزنه برداری بوده و شانس نسبتا اندکی برای کسب سهمیه دارد.

وی ادامه داد: علیرضا قلعه‌ناصری در رشته پرتاب دیسک، صادق بیت سیاح و علی امیدی در رشته پرتاب نیزه از شانس بالایی برای حضور در پاراالمپیک ۲۰۲۰ برخوردار بوده البته این موضوع به تلاش و همت ورزشکاران استان بستگی دارد.

شیروانی یکی از مشکلات این رشته را عدم توجه مسوولان استانی و کشوری دانست و گفت: متاسفانه چند ماه قبل از برگزاری مسابقات مهمی همچون پاراالمپیک، یاد ورزشکاران جانباز و معلول می افتند در حالی که اگر به صورت مستمر به این رشته توجه شود بی شک نتایج بهتری در رویدادهای مختلف کسب می کنیم.

وی با بیان اینکه اولویتمان در هیات توجه به جوانان است و هر ساله مسابقات این بخش را برگزار در سطح استان برگزار می کنیم افزود: ما نوجوانان و جوانان بسیار خوب و مستعدی داریم که در صورت کسب تجربه، حرف های بسیاری برای گفتن دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.