حسین چراغی یکشنبه در حاشیه برگزاری تور کارآفرینی که همزمان با ششمین روز از هفته کارآفرینی در شهرک‌های صنعتی شماره سه و چهار اهواز برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: یکی از رسالت‌های این شرکت، برگزاری دوره‌های آموزشی برای صنعتگرانی است که در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۳۰۰ دوره آموزشی در زمینه‌های مهارتی، کارآفرینی، مدیریتی، خوشه‌های صنعتی، برگزاری می‌شود، افزود: این دوره‌ها در راستای تقویت و ارتقاء فعالیت‌های صنعتگران کاربرد دارد که در تمامی شهرک‌های صنعتی و بر اساس نیازسنجی‌ها انجام شده، برگزار می‌شوند.

این مقام مسئول در شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با اشاره به فعالیت ۷۳ شهرک و ناحیه صنعتی در استان، بیان داشت: در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی تعداد یک هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی وجود دارد.

چراغی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد یک هزار و ۶۰ واحد در این شهرک ها فعالیت دارند، گفت: برخی از واحدها به شکل فصلی فعالیت می‌کنند و بر اساس ظرفیت‌هایی که دارند مشغول بکار هستند.

وی یادآور شد: بر اساس مشخصات جوازهای ارائه شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، ۲۵ هزار نفر در تمامی شهرک‌های صنعتی استان مشغول به کار هستند که این آمار به واسطه فعالیت‌های فصلی واحدهای تولیدی در حال تغییر است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان، ادامه داد: خوزستان از جمله استان‌هایی است که بالاترین تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور را دارد و از این نظر با کمبود روبه رو نیستیم.

چراغی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به تعطیلی برخی از واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم تا با استفاده از برخی امکانات و فرصت‌های سرمایه گذاری چنین کارخانجاتی که به هر دلیل تعطیل و یا با ظرفیت پایین مشغول به کار هستند را از طریق جذب سرمایه گذار، مجددا راه‌اندازی و یا توسعه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا بسته‌های سرمایه‌گذاری چنین واحدهایی تهیه شده که به همین منظور دارای مجوزها و زیرساخت‌های لازم هستند.

بر اساس برنامه ریزی‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان امسال ۱۲ واحد تولیدی با استفاده از این بسته‌های سرمایه‌گذاری، به چرخه تولید بازگردانده خواهند شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.