حجت الاسلام علی ابراهیمی‌پور روز یکشنبه در نشست فعالان فضای مجازی در فرمانداری ویژه آبادان بیان کرد: اهمیت فضای مجازی به حدی پررنگ است که رهبر انقلاب اسلامی در حکمی دستور تاسیس شورای عالی فضای مجازی را صادر کردند و پس از آن نیز بارها بر لزوم ساماندهی این فضا و توجه به مزایا و معایب آن خطاب به مسوولان و مردم تاکید داشتند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران همواره مورد حمله دشمنان در عرصه‌های سیاسی، نظامی، روانی و نامتعارف، استفاده از عوامل داخلی و ضدانقلاب، و تحریک همسایگان قرار دارد.

وی گفت:دشمن درصدد ضربه‌زدن به نظام اسلامی است و از هر روزنه، دسیسه و نقشه‌ای به‌ دنبال اهداف شوم خود است و به طور رسمی جنگ نرم را در عرصه‌هایی مانند فضای مجازی طراحی و به اجرا گذاشته است.

امام جمعه آبادان به بیان شگردهای دشمنان در فضای مجازی برای ایجاد ناامنی و ناآرامی و به انحراف کشیدن افکار عمومی اشاره کرد و بیان کرد: کسانی که در فضای مجازی قلم می‌زنند می‌توانند با تاثیرگذاری بر افکار عمومی به حفظ امنیت کشور، جامعه و حتی خانواده کمک کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی‌پور ادامه داد: فضای مجازی را باید به جبهه تبدیل کرد و فعلان این فضا به عنوان افسران جنگ نرم با تمام توان با لشکر سایبری برای دفاع از منافع ملت تا آخرین لحظه برابر دشمن باید بجنگند.

وی با تاکید بر اینکه افسران جنگ نرم، نقشی خطیر و وظیفه‌ای سنگین در صیانت از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی دارند، گفت: افسران جنگ نرم فضای مجازی و اصحاب رسانه، برای موفقیت در رسالت خطیر خود باید مجهز به سلاح علم و تقوا باشند تا علاوه بر مخاطبان، خود نیز در مقابل تحریفات و شبه افکنی‌های معاندان سردرگم نشوند.

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان نیز گفت: کسانی که در فضای مجازی فعالیت دارند باید به مصلحت جامعه بیندیشند و اجازه سوء استفاده به دشمنان را ندهند.

سیدزین‌العابدین موسوی با بیان اینکه مدیران گروه‌های مجازی مسئول سایت‌های خود هستند و باید پاسخگوی مطالبی باشند که در سایت‌های آنها منتشر می‌شود افزود: انقلاب اسلامی ایران برای خیلی از وابستگان به غرب گران تمام شد و این افراد وابسته با فرار به خارج از کشور و فعالیت در رسانه‌ها و فضای مجازی قصد ضربه‌زدن به مردم و نظام را دارند لذا مدیران گروه‌ها باید مواظب فعالیت این افراد وابسته باشند.

وی گفت: مردم فهیم آبادان راه خود را از اخلالگران جدا کرده‌اند و تجمع خرابکارانه و آسیب‌زدن به اموال عمومی و مردم، به طور قطع از نشانه‌های توطئه دشمن برای به انحراف کشیدن مطالبات مردم است.

فرماندار ویژه آبادان با اعلام اینکه افسران جنگ نرم می‌توانند مطالبات قانونی مردم را پیگیری کنند، افزود: کار مدیران گروه‌ها در کنار پیگیری مطالبات قانونی مردم، انعکاس خدمات مسئولان دلسوز و جهادی است تا نشاط و امید بین مردم جامعه بیشتر و مسئولان نیز برای انجام خدمت مضاعف و جهادی تشویق شوند.

موسوی، جنگ نرم را یک جنگ جدی و همه جانبه‌ دانست و ادامه داد: باید به مسایل حوزه فرهنگی و فعالان فرهنگی اهمیت داده شود زیرا افسران جنگ نرم فعالان و متولیان فرهنگی هستند.

وی گفت: دشمنان می‌خواهند در فضای مجازی، باورهای جوانان را تغییر دهند؛ آنها ارزش‌ها را مورد هدف قرار داده‌اند و رفتارها را متحول و نمادها را تغییر می‌دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.