به گزارش ایرنا غلامعباس بهرامی نیا چهارشنبه در سومین جلسه کمیسیون اجرای آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان که در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برگزار شد، اظهارداشت: نصب علایم، سرعتکاه و نقوش در محدوده ۲۵۰ متری مدارس از جمله اقداماتی است که در راستای عملیات ایمن سازی این تعداد مدرسه در استان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راهها از سال تحصیلی ۸۴-۸۳ در خوزستان اجرایی شد، افزود: در حوزه ایمن سازی نرم افزاری بسته‌های آموزشی و تجهیزات کمک آموزی ویژه داشن آموزان نیز ارائه شد.

این عضو شورای ترافیک استان تصریح کرد: برای کاهش تصادفات خودروهای حامل دانش آموزان و همچنین تلفات و خسارت های ناشی از آن انتظار می‌رود که اداره کل آموزش و پرورش نسبت به انتخاب خودروها و سرویس های ویژه جابجایی و حمل دانش آموزان در مسیرهای بین شهری و روستایی توجه بیشتری داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه بکارگیری از خودروهای فاقد معاینه فنی نباید در این زمینه استفاده شود، گفت: سلامت فنی چنین خودروهایی به خاطر کاربرد آنها در جابجایی دانش آموزان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و علاوه بر این نیز تاکید داریم که از رانندگان فاقد گواهینامه استفاده نشود.

انجام ۳۰۶ کیلومتر روشنایی در مسیرهای مختلف استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در خصوص روشنایی محورها و ورودی شهرها، بیان داشت: از سال ۱۳۸۲ تا پایان سال گذشته ۳۰۶ کیلومتر عملیات روشنایی در مسیرهای برون شهری، نقاط پرحادثه، جاده هایی که از کنار مناطق مسکونی عبور می‌کنند، تقاطعها و پلهای اصلی انجام شده است.

بهرامی نیا بیشترین عملیات انجام شده را با ۹۲ کیلومتر روشنایی در تقاطع‌ها و کمترین را با سه کیلومتر روشنایی در تونل‌های موجود استان عنوان کرد و افزود: اغلب حوادث رانندگی در ۳۰ کیلومتری محدوده شهرهای استان رخ می‌دهد که بر همین اساس انجام عملیات روشنایی در این مسیرها بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یکی از مشکلات جدی این اداره کل در زمینه پایداری روشناییهای جادهای را سرقت های فراوان کابل و ترانس‌های روشنایی دانست و برای جلوگیری از تکرار چنین اقداماتی خواستار همکاری نهادهای مربوطه در این خصوص شد.

وی همچنین در بخش دیگری از این نشست از کاهش تلفات ۶.۳ درصدی امسال استان خوزستان در مقایسه با پنج ماهه نخست سال ۹۷ خبر داد و افزود: تا پایان مردادماه امسال تعداد ۱۸۰ تصادف در مسیرهای بین شهری استان خوزستان به ثبت رسیده است.

وی گفت: استان خوزستان در زمینه تعداد تلفات جادهای روستایی، جایگاه دوازدهم و در حوزه مسیرهای برون شهری، خوزستان با کاهش ۳.۴ درصدی رتبه دهم کشور را به خود اختصاص داده است.

۶.۱ درصد از راههای برون شهری ۶.۷ از راه های شریانی و ترانزیتی و هفت درصد از راههای روستایی کل کشور در استان خوزستان قراردارد.

خوزستان ششمین استان کشور در طول راههای برون شهری (بدون راه های روستایی) و هفتمین استان کشور در میزان طول راههای شریانی و ترانزیتی کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.