فرماندار گتوند با بیان اینکه پیاده روی عزاداران از نقاط مختلف شهرستان گتوند به قدمگاه شاه خراسان سابقه ای دیرینه دارد، گفت: سال به سال شکوه و عظمت این آیین عزاداری سنتی مردم در روز شهادت امام هشتم بیشتر می شود.
عبدالرضا احسانی نیا افزود: مردم کوی شهید سلطانی نیز علاوه بر عزاداری و سینه زنی در این ایام،  با برپایی موکب و طبخ و توزیع غذا از زائران این قدمگاه استقبال و پذیرایی می کنند.
امام جمعه  شهرستان گتوند نیز در این آیین با تسلیت شهادت امام رضا (ع) گفت: امسال مجالس عزای باشکوه و با شعور و معرفت در مساجد،حسینیه ها، منازل، تکیه ها و دیگر اماکن مذهبی شهرها و روستاهای شهرستان گتوند برگزار شد.
حجت الاسلام اسدپور افزود: همه با هم محرم و صفر را به عزا نشستند و شکوه و حضور خود را در جاماندگان از اربعین نشان دادند .
وی با بیان اینکه مجالس عزای امسال با تمام مجالس سال های گذشته متفاوت تر بود، اظهار داشت: اوج عزاداری ها را در ایام اربعین  و در موکب دلدادگان  پنج شهر گتوند، صالح شهر، ترکالکی، جنت مکان، سماله و روستاهای شهرستان  گتوند در پایانه مرزی چذابه مشاهده کردیم و به عشق امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) به زائران خدمت رسانی کردند. 
امام جمعه گتوند در پایان گفت: قدمگاه شاه خراسان از لحاظ ساختمانی و امکاناتی نیازمند کمک مردم است که خیرین و جوان ها نیز در این کار خیر پیشقدم شدند.
یکی از موکب داران کوی شهید سلطانی  نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بیش از هفت سال است که از زائران قدمگاه شاه خراسان استقبال و پذیرایی می کند، افزود: پیاده روی مردم عزادار در روز شهادت امام رضا(ع) از مناطق مختلف شهرستان گتوند یک آیین دیرینه است و هر سال باشکوه تر برگزار می شود.
رحیم بوعذار ضمن تشکر و قدردانی از مردم کوی شهید سلطانی و دیگر موکب داران در مسیر زائران به خاطر میزبانی از زائران بیان کرد: در روز شهادت امام رضا(ع) تمام اقشار مردم و کوچک و بزرگ به زائران خدمت رسانی می کنند.
 آیین عزاداری شهادت امام رضا(ع) همزمان در شهرهای صالح شهر، ترکالکی،جنت مکان، سماله و روستاهای شهرستان گتوند برگزار شد.
به مناسبت سالروز شهادت امام رضا(ع)آیین عزاداری و سینه زنی دو شنبه شب در مساجد و اماکن مذهبی شهرهای گتوند، ترکالکی، سماله، جنت مکان، صالح شهر و روستاهای توابع این شهرستان برگزار شد.
قدمگاه شاه خراسان در کوی شهید سلطانی شهر گتوند قرار دارد، که در ایام سال بویژه محرم و صفر میزبان زائران است.
این قدمگاه در کنار رودخانه کارون قرار دارد که بنای آن در سال های گذشته با کمک خیرین این شهرستان بازسازی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.