به گزارش ایرنا سردار محمد شرفی شامگاه دوشنبه در بازدید از پایانه مرزی چذابه در جمع خبرنگاران اظهار داشت : ناجا در اربعین حسینی پنج ماموریت کاری را در دستور کار خود قرار داد که برقراری امنیت مرزها و فعال‌سازی حوزه دیپلماسی مرزی از مهم ترین ماموریت های ناجا به شمار

می روند .

وی افزود: کنترل جمعیت در لایه های ورودی و خروجی مرزها از دیگر ماموریت‌های یگان ویژه بوده و در ماموریت بعدی نیز برقراری امنیت محورهای مواصلاتی به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است .

رئیس پلیس پیشگیری ناجا اظهار داشت: همچنین کنترل ترافیک توسط پلیس  راهنمایی و رانندگی در ایام اربعین به خوبی انجام شده و کمترین مشکلات را در مرزهای کشور شاهد بودیم.

وی بیان کرد: کارکنان ناجا در حوزه گذرنامه و همچنین پیشگیری از وقوع جرایم نیز عملکرد خوبی را داشته و این خدمت تا پایان اربعین ادامه خواهد داشت.

سردار شرفی بیان کرد: اکنون ۲ ماموریت راهبردی در حوزه پلیس پیشگیری تعریف شده که مدیریت لایه به لایه جمعیت زائران از مبدا تا مقصد و پایانه های مرزی و همچنین تامین امنیت محورهای مواصلاتی مرزهای استان را شامل می شود  و به این منظور  ۱۷۵ توقفگاه  با ظرفیت ۴۰۰ هزار نفر پیش بینی شده که برای استراحت زائران استفاده می شود .

وی گفت: در شبکه ریلی و فرودگاهی با توجه به افزایش رام قطارها و همچنین توسعه فرودگاه‌های کشور تدابیر بیشتری برای کنترل جمعیت و برقراری امنیت آن ها در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت:  تاکنون هیچ مورد امنیتی در مرزهای کشور مشاهده نشده و تردد زائران اربعین در امنیت کامل انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد ورود و خروج زائران به تعادل رسیده است و از روزهای آینده پلیس پیشگیری و سایر بخش های نیروی انتظامی طرح های خود را تغییر داده و تمام تمرکز خود را روی موضوع بازگشت زائران می‌گذارند.

وی بیان کرد : یکی از موارد مهم و در اولویت ، کنترل بار زائران است که در پایانه‌های ورودی تمهیدات لازم صورت گرفته و به تناسب میزان جمعیت امکانات لازم در پایانه ها مستقر خواهد شد.

سردار شرفی گفت: همچنین اجرای طرح‌های انتظام بخشی نظیر برخورد با سد معبرها ، تکدی گری و هر مانعی که در مسیر بازگشت زائران است، در اولویت کار قرار گرفته است.

۹۵۹۴/۶۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.