به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد روز دوشنبه در آئین آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸ حوزه علمیه آیت الله قاضی (ره) شهرستان دزفول افزود: حوزه های علمیه باید قاضی فاضل، مجتهد و امام جمعه با تقوا، فاضل و دارای مدیریت برای مناطق مورد نیاز تامین کنند.

وی به طلاب و روحانیون توصیه کرد دستورات شرع را سرلوحه امور خود قرار دهند و به تحصیل و درس اهتمام بیشتری ورزند.

امام جمعه دزفول نیز در این آیین با تسلیت ایام شهادت سرور وسالار شهیدان گفت: طلاب در آغاز سال تحصیلی جدید باید با نشاط علمی و آموزشی و با روحیه ای برگرفته از پیام عاشورا توفیق سربازی امام زمان (عج) را تداوم بخشند.

سید محمدعلی قاضی دزفولی با بیان اینکه دزفول شهر علما، فقها و بزرگان است، افزود: فقهای بزرگی مانند شیخ اعظم انصاری (ره) و معزی(ره)، نبوی(ره)، بیگدلی(ره)، سبط شیخ ها(ره) و آیت الله قاضی (ره) در دزفول پرورش یافته و برای جامعه منشا خیر و برکت بوده اند.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه آیت الله قاضی (ره) برکات فراوانی در کشور داشته است، اظهار داشت: این حوزه با کمترین بضاعت در دوران دفاع مقدس تاسیس و با تربیت علما و بزرگانی خیرات و برکات زیادی در منطقه و کشور داشته است.

امام جمعه دزفول از نماینده ولی فقیه در خوزستان خواست با توجه به جایگاه علمی و تاریخی شهرستان دزفول اهتمام بیشتری در توسعه حوزه علمیه آیت الله قاضی داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درخشش مقاومت اسلامی در نقاط مختلف جهان را ستود و گفت: این درخشش باعث سرافرازی مکتب اهل بیت(ع) در جهان شده است.

حجت الاسلام قاضی دزفولی بی توجهی به ارزش های اسلامی را در چارچوب هجمه دشمن در جنگ نرم دانست و افزود: مبلغان و روحانیون  باید در آگاهی بخشی به خانواده ها درخصوص جنگ نرم دشمن پیشتاز باشند.

۷۲۷۸/۳۰۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.