به گزارش ایرنا مسعود خداپناه روز دوشنبه به مناسبت روز خبرنگار در جمع خبرنگاران در سرسرای اداری این دانشگاه بیان کرد: ۶۰ درصد رشته ها در مقطع کاردانی و ۴۰ درصد در مقطع کارشناسی است.

وی با بیان اینکه با اضافه شدن این رشته های جدید ۲۴۰ کد رشته با ۱۸ مرکز علمی ، کاربردی برای دانشجویان فعال است افزود: پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی از ۲۸ مرداد و در مقطع کارشناسی از دوم شهریور انجام می شود.

وی ادامه داد: ارتقای کیفیت آموزشی و ماموریت گرایی در چند سال گذشته در دستور کار این دانشگاه قرار داشته به گونه ای که تعداد مراکز علمی ، کاربردی از بیش از یک هزار واحد به بیش از ۵۰۰ واحد رسیده است.

خداپناه گفت: در راستای ارتقای کیفیت بخشی به مراکز علمی، کاربردی،  مراکز ضعیف و بدون کیفیت آموزشی اصلاح و دارای اساسنامه شدند.

وی ادامه داد: سطح بندی مراکز زیر پوشش این دانشگاه از پارسال با ۵۵ معیار و ۱۸۰ نشانگر در زیر بخش های آموزشی، دانشجویی، فرهنگی، پژوهشی، تجهیزات و امکانات آغاز شد و خوزستان یک رتبه چهار، ۶ رتبه ۲ و ۱۰ رتبه سه کسب کرد.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی اداری در بهمن ۹۶، مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه های دولتی نباید دانشجو پذیرش کنند که هفت مرکز در خوزستان شامل ۲ مرکز جهاد کشاورزی اهواز و دزفول، ۲ مرکز فنی و حرفه ای اهواز و دزفول، مرکز خبر، مرکز میراث فرهنگی و بهزیستی مشمول این مصوبه شدند.

 رییس دانشگاه جامع علمی، کاربردی خوزستان گفت:برای ایجاد مراکز جدید جایگزین هیچ محدودیتی نداریم و راه اندازی مرکز پتروشیمی دانشگاه و یک مرکز در خرمشهر در حوزه ناوبری و دریایی در دست پیگیری است.

خداپناه اضافه کرد: از جمله تفاوت های دانشگاه علمی، کاربردی با دانشگاه های دیگر وزارت علوم این است که دفتر گسترش و ایجاد رشته های جدید در دانشگاه فعال است بنابراین سرعت تصویب رشته های تحصیلی در این دانشگاه بیشتر از دانشگاه های دیگر است.

وی ادامه داد: هم اکنون هفت مرکز علمی کاربردی در خوزستان، دارای مرکز کارآفرینی هستند و دانشجویان و مدرسان می توانند فعالیت کنند و در صورت داشتن اختراع و ابتکار و تایید شدن درمرکز و واحد استانی، ستاد دانشگاه تا ۵۰۰ میلیون ریال وام با نرخ بهره برای به ثمر نشستن فعالیت آنها اختصاص می دهد.

وی به فعالیت کلینیک اشتغال اشاره کرد و افزود: فعالیت های این کلینیک در سال جدید با حضور متخصصان و کارآفرینان افزایش می یابد و تلاش می کنیم تا دانشجویان به خودباوری و توانمندی بیشتری برای تاسیس شرکت و انجام کار جمعی دست یابند.

خدا پناه بیان کرد: این دانشگاه از ابتدا نسل سوم و مهارت محور بوده و نزدیک ترین مسیر را برای تبدیل علم به ثروت انتخاب کرده است و امید است با شناسایی نیازهای جامعه و رفع آنها به دانشگاه نسل چهارم تبدیل شود.

۳۰۰۴ / ۶۰۳۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.