ابراهیم صالحی عمران روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در حاشیه بهره برداری از پنچ پروژه عمرانی و آموزشی در دانشگاه فنی و حرفه ای خوزستان در اهواز افزود:  در دهه های اخیر به اندازه کافی در بخش زیرساخت های آموزش عالی سرمایه گذاری شده  است و در شرایط  فعلی که بسیاری از صندلی های دانشگاه ها خالی مانده ، ساخت دانشکده جدید به مصلحت نیست و باید متوقف شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای یک دانشگاه ماموریتی است و بنا نیست اعتبارات دولتی برای توسعه زیرساخت های و گسترش کمی فضاهای آموزشی صرف شود افزود: برنامه ریزی برای افق سال ۱۴۰۴ در دانشگاه فنی و حرفه ای جذب و هدایت ۳۰درصد کل دانشجویان به سمت دانشگاه های فنی و مهارتی است و چنین اتفاقی می تواند در آینده نیاز کشور به نیروی مهارتی و فنی را تامین کند.
وی گفت: از پروژه های مشترک با استانداری ها و خیرین برای بهسازی و بهینه سازی فضاهای آموزشی موجود منطبق با نیازهای واقعی کشور حمایت می کنیم ولی توسعه کمی فضاهای آموزشی به گونه ای که در هر شهر دانشکده یا آموزشکده فنی و حرفه ای داشته باشیم دنبال نخواهد شد.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور افزود: بهسازی و به روز کردن فضاهای موجود برنامه اصلی دانشگاه است.

ظرفیت سازی برای پذیرش ۱۸۰هزار دانشجوی جدیدالورود
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: در مهرماه ۱۳۹۸ ظرفیت سازی برای جذب و پذیرش ۱۸۰هزار دانشجوی جدید در مراکز فنی و مهارتی این دانشگاه فراهم شده است.
وی با بیان اینکه ۱۷۳آموزشکده و دانشکده فنی و حرفه ای با ۱۱۰ رشته کاردانی و ۶۰رشته کارشناسی در کشور فعال هستند افزود: پارسال ۱۰رشته جدید و امسال نیز چهار رشته جدید با ۳۸ کد رشته در دانشگاه فنی و حرفه ای اضافه شده است.
صالحی عمران کیفی سازی آموزش ها ، توانمندسازی هیات های علمی و مربیان در راستای ارتقای سطح آموزش ها را از برنامه های اولویت دار دانشگاه بیان کرد و افزود:رشته هایی را حمایت و راه اندازی خواهیم کرد که مطمئن شویم دانش آموختگان آن رشته وارد بازار کار خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه قرار نیست دانش آموختگان این دانشگاه پشت میزنشین یا جذب کارهای دولتی شوند افزود: بازار کار برای دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه ای به صورت خود اشتغالی و کارآفرینی خواهد بود.
به گفته صالحی عمران در سال تحصیلی جدید برای جذب و پذیرش سه هزار و۸۰۰دانشجوی جدید در مراکز آموزشی عالی وابسته به دانشگاه فنی و حرفه ای خوزستان ظرفیت سازی شده است و در صورت جذب ، تعداد دانشجویان این دانشگاه از چهارهزار نفر فعلی به هفت هزار و ۸۰۰دانشجوی دختر و پسر خواهد رسید.
به گزارش ایرنا در آیینی پنج پروژه عمرانی آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای خوزستان  یکشنبه به مناسبت روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای در اهواز به بهره برداری رسید.  
برای این اجرای این پروژه ها که شامل نوسازی و تجهیز کارگاه الکترونیک  و الکتروتکنیک ، نوسازی و تجهیز کارگاه عمران ، تجهیز سلف سرویس دانشجویان ، احداث آزمایشگاه رشته مهندسی تکنولوژی شیمیایی و ساخت مجتمع کارگاهی و آموزشی آموزشکده فنی و حرفه ای دختران است ۱۰۰میلیارد ریال از منابع ملی و استانی هزینه شده است.  
عملیات اجرایی این پروژه ها در سال ۱۳۹۶ در قالب تفاهم نامه مشترک استانداری خوزستان و دانشگاه فنی و حرفه ای در مدت یک سال انجام شد.
۶۰۶۵/۶۰۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.