به گزارش ایرنا یک روان پزشک در این همایش با اشاره به افزایش روزافزون بیماری های روانی گفت: مردم باید وقت و هزینه بیشتری برای سلامت روان اختصاص دهند.
مصطفی سخاوت با بیان اینکه تمام معضلات از مشکلات روانی ناشی می شوند، افزود: متاسفانه با وجود اهمیت زیاد بعد روان، ارزش زیادی برای آن قائل نمی شویم.
وی با اشاره به افزایش روزافزون بیماری های روانی در جامعه اظهار داشت: افزایش رفتارهای بیمارگونه در جامعه به یک معضل تبدیل شده است.
سخاوت افزود: بیشترین بیماری که در بین بیماران روانی مشاهده می شود بیماری اسکیزوفرنی است که نیاز به بازتوانی دارد.

** یکهزار جراحی قلب باز در دزفول انجام شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز گفت: پس از فعال شدن کد 247 افزون بر یکهزار جراحی قلب باز طی 2 سال گذشته در بیمارستان بزرگ دزفول انجام شده است.
یوسف پریدار افزود: این کد برای پیشگیری از ناتوانی ناشی از سکته های قلبی فعال شد و طی 2 سال گذشته پنج هزار آنژیوگرافی در بیمارستان بزرگ دزفول انجام شده است.
وی اظهار داشت: دولت و مجلس باید درخصوص بازتوانی بیماران اهمیت بیشتری قائل شوند و برنامه هایی برای سالمندان و حاشیه نشینی در نظر بگیرند.

** سکته قلبی عامل 47 درصد مرگ ومیر است
پریدار گفت: سکته قلبی عامل 47 درصد مرگ ومیر در کشور است که دولت باید استراتژی هایی در حوزه قانون نجات و اقدامات اورژانسی داشته باشد.
وی افزود: هرچه قدرت علمی و تکنولوژی بالاتری داشته باشیم سهم بیشتری از توسعه خواهیم داشت و تا زمانی که در زمینه علمی و برنامه ریزی اقدام نکنیم به جایی نخواهیم رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه تمایل به رسیدن به خواسته ها بدون زحمت به یک معضل اساسی تبدیل شده است، اظهار داشت: هیچ جایگزینی برای کار سخت وجود ندارد و هیچ کشوری غیر از این مسیر پیشرفت نخواهد کرد.
وی افزود: نظام های مبتنی بر مالیات و تامین اجتماعی اجباری تامین کننده مالی نظام سلامت در دنیا هستند که قسمت عمده جمعیت ایران(حدود 40 میلیون نفر)، 27 درصد درآمد خود را به صندوق تامین اجتماعی واریز می کنند.
پریدار بیان کرد: 60 درصد افراد بالای 65 سال دچار آرتروز زانو نیازمند خدمات بازتوانی هستند.
علی افروس ریس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول نیز اظهار امیدواری کرد برگزاری این همایش موجب تبادل اطلاعات علمی و گسترش یافته های علمی و پویایی محیط های دانشگاهی شود.
دبیر اجرایی این همایش نیز گفت: 273 مقاله به نخستین همایش ملی نوتوانی وبازتوانی ارسال و 210 مقاله از این تعداد پذیرش شد که 25 مقاله در قالب سخنرانی و 185 مورد به صورت پوستر ارائه خواهد شد.
لیلا نیسی ضمن تقدیر از حمایت دانشگاه های علوم پزشکی دزفول و اهواز، بهزیستی و مجلات برای چاپ مقالات افزود: 10 داور علمی در این همایش با ما همکاری دارند و مقاله ها در حوزه های قلب، سالمندان، بیماران اعصاب و روان، مامایی مادران و نوزادان و حوزه سلامت ارائه خواهند شد.
وی افزود: بعد از این همایش نیز کارگاه کنترل عفونت در درمانگاه آزادگان دزفول برگزار خواهد شد.
نسرین الهی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز و از داوران این همایش به نقش پرستار در بازتوانی بیماران اشاره کرد و گفت: پرستاران در تمام بیماری های مزمن می توانند مراقبت های لازم را انجام دهند تا زندگی بیماران بهبود یابد.
وی انواع معلولیت ها را معلولیت جسمی، روانی، اجتماعی و اقتصادی دانست و افزود: افرادی که در صحبت کردن، شنیدن، راه رفتن، بالارفتن از پله، بلندکردن و حمل اشیا، انجام کارهای روزمره و فعالیت های تحصیلی و وظایف شغلی محدودیت دارند نیازمند بازتوانی و تیم درمانی از جمله پرستار هستند.
7278/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.