حمید سالمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی بررسی های هیات ورزش های همگانی استان از وضعیت عملکرد هیات ورزش های همگانی اهواز، عملکرد این هیات مورد تایید استان قرار نگرفت ؛ به همین دلیل رییس این هیات از کار خود برکنار شد و به زودی رییس جدید هیئت را معرفی می کنیم.
رییس هیات ورزش های همگانی خوزستان گفت: هیات ورزش همگانی یکی از مهمترین هیات های ورزشی محسوب می شود که مستقیم با مردم ارتباط دارد و نقشی بسیار مهم را در ترویج و توسعه فرهنگ ورزشی در جامعه ایفا می کند.
وی با بیان این که رییس هیات اهواز هیچ گونه هماهنگی با هیات استان نداشت، افزود: با توجه به اهمیت این هیات تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا با تعیین هرچه سریعتر رییس جدید هیات، شهروندان از خدمات مختلف و گسترده هیات ورزشهای همگانی بهره مند شوند.
سالمی عنوان کرد: یک سال به هیات همگانی اهواز فرصت دادیم اما متاسفانه عدم هماهنگی بین کمیته های این هیات، مشکلات زیادی را به وجود آورد؛ با توجه به این که شهرستان اهواز یک کلانشهر محسوب می شود انتظار فعالیت بیشتری از این هیات داشتیم لذا تلاش می کنیم یک نیروی توانمند و تحصیلکرده جایگزین کنیم.
در حال حاضر سیدعلی حسینی رییس اداره ورزش و جوانان اهواز، سرپرستی این حوزه را بر عهده خواهد گرفت.
وی برگزاری همایش های پیاده روی عمومی را یکی از موثرترین راه ها برای ورزش کردن عموم مردم به ویژه سالمندان و زنان دانست و گفت: در هفته های آینده 2 همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در شهرستان های اندیمشک و ماهشهر برگزار خواهیم کرد که به صورت زنده از شبکه سوم سیما پخش می شود.
رییس هیات ورزش های همگانی خوزستان با بیان اینکه پرداختن به ورزش همگانی نقش به سزایی در سلامت افراد دارد، گفت: باید بسترهای ورزش همگانی بیش از پیش در جامعه فراهم شود و خانواده‌ ها امکان بهتری برای حضور در ورزش‌ های همگانی داشته باشند.
وی با تاکید بر ضرورت برنامه محوری در انجام اقدامات ورزشی افزود: باید به گونه ‌ای برنامه ‌ریزی کنیم که مسیر فعالیت‌ های ورزشی برای تمام اقشار مختلف جامعه فراهم شود و افراد بتوانند بدون دغدغه در فعالیت ‌های ورزشی حضور داشته باشند.
سالمی بیان کرد: یکی از راهکارهای تقویت ورزش‌ های همگانی استفاده از مشارکت بخش‌های دولتی و خصوصی است که می ‌توان برنامه‌ های خوبی را از این طریق اجرایی کرد.
وی در پایان گفت: اگر ادارات و نهادهای دولتی در هر ماه برنامه پیاده روی گذاشته و با صرف بودجه ای کم مردم را ترغیب به این کار کنند، در سال هفته ای بدون برنامه ورزش همگانی باقی نخواهد ماند و به این ترتیب انگیزه برای ورزش کردن مردم بیشتر خواهد شد.
9879/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.