به گزارش ایرنا آیت الله سیدمحمدعلی موسوی ‌جزایری در نماز جمعه این هفته اهواز در مصلی مهدیه این شهربا گرامیداشت 16دی روز شهدای هویزه و شهادت سید حسین علم الهدی ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس جوانانی آگاه ومتدین ومتعهد از ما در راه اسلام رفتند و شهید شدند اما در مقابل امروز جوانانی را می بینیم که فریب دشمن را می خورند و تروریست می شوند.
وی بیان کرد: این جوانان می‌توانند مشعل فروزانی در جامعه باشند اما دست به کارهای تروریستی می زنند که نه تنها در این دنیا اعدام در انتظار آنهاست بلکه در آخرت نیز جهنم را برای خود می خرند.
امام جمعه اهواز همچنین با اشاره به روز 17دی به عنوان روز کشف حجاب در تقویم جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت : فمینیست ها کسانی هستند که گول استکبار را خورده اند و استکبار نیز از آن ها به عنوان نوکر استفاده می کند اصل رویکرد فمینیسم مبارزه با حجاب است.
وی ادامه داد: در جوامع غربی و غیراسلامی اولین نشانه ای که به چشم می‌خورد بی حجابی زنان است در حالی که در گذشته یهودی ها و مسیحیان هم حجاب داشتند اما پس از رنسانس به اسم حقوق بشر به طور کلی دین را هدف قرار دادند و بالاترین نشانه دین برای زنان که حجاب بود را از بین بردند.
امام جمعه اهواز با تاکید بر این که جوامع غربی راه نافرجامی را در پیش گرفته اند تصریح کرد: غربی ها هر چه جلوتر می‌روند بیشتر در باتلاقی که ایجاد کرده‌اند گیر می‌کنند اما راهی است که آنان صدها سال است رفته اند و توان بازگشت از آن را ندارند.
وی بیان کرد: اولین نشانه کشورهای عربی زبان، اردو زبان، فارسی زبان و تعداد زیادی از کشورهای آفریقایی حجاب زنان آنهاست که نشانه اسلامی بودن به شمار می رود.
آیت الله جزایری یادآور شد: کسانی که با حجاب مبارزه می‌کنند قصدشان مبارزه با اسلام و جنگ با خدا و رسول(ص) است،اما بدانند که امتحان سختی است و جز بدبختی سرنوشت دیگری در انتظارشان نیست.
وی گفت: رضاخان در سال 1314 برای جنگ با حجاب، روضه امام حسین و لباس روحانیت شمشیر به کمر بسته بود، این اتفاقات با رسوایی و ذلت او در سال 1320 به پایان رسید، اربابان رضاشاه که دیگر می‌دانستند رضا شاه منفور ملت ایران شده است او را به خارج از کشور فرستادند تا در نهایت خواری و ذلت در آن جا مرد.
وی ادامه داد: پس از رضاخان ملعون آیت الله قمی که به دستور وی به کربلا تبعید شده بود، به ایران آمد و ایستاد تا مساله ممنوعیت حجاب، لباس روحانیت و روضه را برطرف کرد و پس از آن نیز از دنیا رفت.
امام جمعه اهواز با اشاره به سرگذشت صدام حسین گفت: صدام نیز به جنگ با خدا و رسول (ص) برخاست اما بعدها دیدیم که دچار چه عاقبتی شد.
آیت الله جزایری با اشاره به قیام 19 دی و شهادت سید مصطفی خمینی بیان کرد: در آن روز مقاله ای در روزنامه علیه ساحت مقدس امام خمینی(ره)درج کردند که این مساله اساس این قیام بود و در روز 19دی راهپیمایی صورت گرفت و مردم تا خیابان چهار راه فاطمی رسیدند و آنجا به کسانی که در راهپیمایی بودند تیراندازی شد.
وی در پایان با تقدیر از تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: یکی از برنامه های آستان قدس رضوی تاسیس یک مرکز بزرگ فرهنگی، مذهبی، درمانی، علمی، وزرشی، است که شورای شهر اهواز برای این مرکز زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع در اختیار آستان قدس رضوی قرار داده است و به زودی ساخت آن آغاز می شود.
7164/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.