به گزارش ایرنا حدود 80 نفر از کارگران پیمانکاری فاز 2 پالایشگاه آبادان صبح شنبه با تجمع مقابل ورودی این پالایشگاه به نشانه اعتراض دست از کار کشیده اند.
یکی از این کارگران در خصوص علت نارضایتی کارگران این مجموعه به خبرنگار ایرنا گفت: تعدادی از کارکنان این پالایشگاه به دلیل پرداخت نشدن مطالبات خود در پنج ماه گذشته به نشانه اعتراض دست از کار کشیدند.
این کارگر گفت: تاخیر در پرداخت مطالبات کارکنان این پتروشیمی به پنج ماه رسیده و حق بیمه تامین اجتماعی کارگران نیز چندین ماه پرداخت نشده که در نتیجه آن دفترچه بیمه برخی باطل شده است.
یکی دیگر از این کارگران معترض نیز گفت: مدیران شرکت بارها در خصوص پرداختن معوقات قول دادند اما با گذشت چند ماه هنوز هیچ اقدام جدی برای پرداخت مطالبات معوقه صورت نگرفته است.
معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان در این خصوص به ایرنا گفت: از روز گذشته با بانک مورد نظر که طرف قرارداد فاز 2 پالایشگاه است مذاکره شده تا نسبت به پرداخت حقوق کارگران اقدام شود.
سیدزین العابدین موسوی اظهار داشت: همه سعی خود را خواهیم کرد تا در هفته جاری بخشی از معوقات این کارگران زحمت کش پرداخت شود.
وی افزود: کارگران معترض به محل کار بازگشتند و ما نیز سعی داریم این مشکل را به صورت کامل برطرف کنیم.
تلاش خبرنگار ایرنا برای برقراری ارتباط با مدیران پالایشگاه فاز 2 آبادان و همچنین یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در این رابطه بی نتیجه ماند.
پالایشگاه نفت آبادان، بزرگترین پالایشگاه ایران است که سال 1291 هجری شمسی ساخته شد و تا آغاز جنگ ایران و عراق در سال 1359 بزرگترین پالایشگاه دنیا با ظرفیت تصفیه 628 هزار بشکه در روز بود.
با پایان جنگ بازسازی فاز اول این پالایشگاه با ظرفیت 130 هزار بشکه انجام شد.
هم اکنون پالایشگاه آبادان روزانه 23 درصد کل بنزین و 26 درصد بنزین پالایشگاهی ایران را تامین می‌کند.
شرکت پالایش نفت آبادان با وسعت 495 هکتار و تصفیه بیش از 400 هزار بشکه نفت خام در روز به عنوان بزرگترین پالایشگاه نفت کشور فعالیت دارد.
7104/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.