به گزارش ایرنا مهدی نوید ادهم شنبه در آیین بهره برداری همزمان از 6 واحد آموزشی در شهرستان حمیدیه بیان کرد: همچنین برای حل مشکل بیماری و جلوگیری از آسیب های اجتماعی ، طلاق و اعتیاد باید مدارس را توسعه دهیم.
وی گفت: کشورهایی که مسیر توسعه را طی کردند از مدرسه ها آغاز کردند و سرمایه گذاری اصلی را آنها انجام دادند.
دبیر شورای عالی آموزش و پرورش افزود: ساخت مدرسه ساخت انسان است و افراد نیکوکاری که مدرسه می سازند مکانی را برای ساخت انسان تاسیس می کنند.
وی ادامه داد: کار مدرسه سازی یک سکه دو رو ست که یک رو ساخت مدرسه توسط خیرین است و روی دیگر سکه، ارزش ساخت مدرسه که باعث پرورش و ساخت انسان می شود.
نوید ادهم بیان کرد: مدرسه های امروز ما آینده کشور را نشان می دهند و زمانی که خیران در مدرسه سازی مشارکت می کنند در واقع برای ساخت و توسعه کشور در آینده مشارکت کرده اند.
وی با اشاره به اینکه خوزستان ازاستان هایی است که مورد توجه مسئولان ارشد آموزش و پرورش کشور است گفت: مدرسه می سازیم تا انسان بسازیم و آرامش و اشتغال ایجاد کنیم و دانش آموزان باید از اندیشه و تفکر خیرین برای آینده خود درس بگیرند.

** خوزستان جایگاه 23 کشوردرمیزان فضای مدرسه
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان نیز بیان کرد: خوزستان در شاخص تعداد دانش آموز و کلاس درس با یک میلیون و یکصد هزار جمعیت دانش آموزی و 40 هزار کلاس درس رتبه سوم کشوری را دارد این در حالی است که از لحاظ فضای آموزشی رتبه 23 کشور را دارد.
محمد تقی زاده با بیان اینکه مدرسه سازی باید به یک فرهنگ تبدیل شود افزود: این امر در افزایش نشاط و شادی در خانواده تاثیر گذار است.
وی بیان کرد: خیران تنها مدرسه سازی نمی کنند بلکه در برطرف کردن مشکل بیکاری جوانان آینده هم تاثیر گذار هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با این اینکه نباید دانش آموز خوزستانی را بر اساس شاخص های ملی با دانش آموزان استان یزد مقایسه کرد ادامه داد: بسیاری از زیر ساخت های علمی و آموزشی خوزستان در جنگ تحمیلی دچار آسیب شده که لازم است برای جبران آن توجه بیشتری به این استان صورت گیرد.
وی بیان کرد: در سال تحصیلی گذشته سرانه هر دانش آموز خوزستانی 10 هزار ریال بود که این سرانه هیچ مشکلی از آموزش و پرورش این استان را حل نمی کند.
تقی زاده با اشاره به تعطیلی هایی که به دلیل گرد و غبار در خوزستان رخ می دهد افزود: در طول سال دانش آموزان خوزستانی 15 روز کمتر از سایر استان ها به دلیل تعطیل شدن بر اثر گرد و غبار درس می خوانند و در مجموع دانش آموزان این استان در طول دوره تحصیل خود 2 سال کمتر درس می خوانند.
به گزارش ایرنا 6 مدرسه ابتدایی که توسط خیرین موسسه راه ایمان وابسته به دفتر آیت ا... سیستانی تاسیس شدند روز شنبه در شهرستان حمیدیه با حضور دبیر شورای عالی آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان محلی به بهره برداری رسید.
در شهرستان حمیدیه 13 هزار دانش آموز در 66 مدرسه مشغول به تحصیل هستند. 770 نیروی فرهنگی در این شهرستان فعالیت دارند.
حمیدیه در سال 85 از شهرستان اهواز جدا، و شهرستان مستقل تبدیل شد.
شهر حمیدیه مرکز شهرستان حمیدیه در 25 کیلومتری غرب شهر اهواز قرار دارد.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.