حجت الاسلام سیدمحمود موسوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شناسنامه مواکب(مراکز پذیرایی از زائران اربعین) در برگیرنده نوع فعالیت ، امکانات پذیرایی ، سازه ، هیات موسس و زمان پذیرایی از زائران است.
وی گفت: هم اکنون ساخت و ساز 220 موکب در چذابه و 230موکب در گذرگاه مرزی شلمچه شروع شده و پیش بینی شده تا پیش از ماه صفر مواکب به طور تمام وقت آماده پذیرایی از زائران شوند.
رییس کمیته تغذیه ، اسکان و جذب مشارکت های مردمی ستاد اربعین خوزستان افزود:با توجه به اینکه واگذاری زمین به مواکب 20ساله خواهد بود و اینکه در اربعین سال های آینده هوا گرم تر خواهد شد، مواکب مردمی به صورت اصولی و دایمی ساخته می شوند.
وی گفت: همه هزینه های ساخت و ساز مواکب توسط عموم مردم و خیران ساخته می شود و هیچ گونه اعتبار دولتی در این راه هزینه نخواهد شد.
برای نخستین بار مواکب مردمی به صورت محدود در 2گذرگاه مرزی شلمچه در 16کیلومتری غرب خرمشهر و چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز در اربعین سال 1392برپا شد ولی در سال های بعد با استقبال خودجوش مردمی ، تعداد آنان رو به فزونی رفت.
حرکت کاروان های اربعین حسینی به سمت گذرگاه های مرزی چذابه و شلمچه از اوایل ماه صفر شروع و تا روز اربعین ادامه می یابد و بازگشت آنان به کشور نیز یک هفته به طول می کشد.
در اربعین پارسال 380هزار زائر از مرزچذابه و 650هزار زائر از شلمچه راهی نجف اشرف و کربلای معلی شدند.
گذرگاه مرزی مهران در استان ایلام و چذابه و شلمچه در استان خوزستان سه مرزی رسمی برای تردد زائران اربعین حسینی در ایام اربعین حسینی است.
طبق برنامه ستاد اربعین خوزستان ، در اربعین امسال 300موکب در مرز چذابه ، 300موکب در شلمچه ، 400موکب در مسیرهای منتهی به این 2 مرز و 60موکب از خوزستان در مسیرهای حرکت کاروان ها در خاک عراق و شهرهای نجف اشرف و کربلای معلی برپا می شود.
6065/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.