به گزارش ایرنا، محمود قنبری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اکنون میزان مصارف بانک های استان به منابع 112 درصد است و این به معنای این است که بانک ها با تولید و اشتغال همراه بوده و از آن حمایت داشته اند.
وی گفت: بر اساس استانداردها، بانک ها مجازند معادل 80 درصد از منابع خود، مصارف داشته باشند و در غیر این صورت مشمول جریمه می شوند و البته بانک مرکزی بر این اساس بانک های استان را جریمه می کند.
وی گفت: میزان مطالبات بانک های استان رقم بالایی است اما با این وجود هیچ کدام از بانک های استان تراز مالی منفی ندارند.
وی با بیان اینکه نسبت مصارف به منابع در بانک های استان در سال گذشته 114 و در بهار امسال 113 درصد و اکنون به 112 درصد کاهش یافته است افزود: البته این میزان کاهش به معنای کم بودن میزان مصارف نبوده بلکه منابع افزایش یافته است.

* افزایش مشارکت بانک های خصوصی در رفع موانع تولید استان
قنبری در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه برخی بانک های خصوصی آنگونه که باید در کمک به تولید وارد عرصه نشده اند گفت: با پیگیری های انجام شده، مشارکت بانک های خصوصی استان در رفع موانع تولید بیشتر می شود.
وی اظهار داشت: بر اساس رویکرد استاندار، مبنی بر حمایت از تولید، بانک های خصوصی استان مکلف به مشارکت بیشتر در رفع موانع تولید شدند.
وی افزود: تلاش داریم تا سهمی از کمک های مالی به تولید، برای بانک های خصوصی تعیین شود.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود در باره پایین بودن درآمدهای استان گفت: این استان در این زمینه در جایگاه 27 در میان استان های کشور قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: البته سال های پیش خراسان شمالی در این باره در رده های پایین تری قرار داشت و اکنون تا حدی ارتقا یافته است.
قنبری گفت: یکی از علت های پایین بودن میزان درآمدها در استان، کم بودن شمار صنایع قوی و بزرگ است و سرمایه گذاری خوبی در این منطقه انجام نشده است.
وی اظهار داشت: ضعیف بودن میزان جذب سرمایه گذار نیز به علت نبود زیرساخت ها است زیرا در این استان هنوز زیرساخت های حمل و نقل از جمله زمینی، هوایی و یا ریلی به خوبی مهیا نیست.
وی از خروج مالیات های عملکردی برخی شرکت ها و فروشگاه های زنجیره ای از استان انتقاد کرد و گفت: برخی از شرکت ها و فروشگاه های بزرگ زنجیره ای مالیات عملکردی خود را در خارج استان پرداخت می کنند و استان از این درآمدها بی بهره می ماند.
مدیر کل اقتصادی و دارایی خراسان شمالی افزود: درخواست ما این است که این درآمدها در استان پرداخت شود تا سود آن نصیب مردم همین منطقه شود.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.