علی زاهدی نیا شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و با بیان اینکه تا پایان سال 96، برای 488 هزار و 881 نفر کارت ملی هوشمند صادر شده است اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون هم 32 هزار و 638 نفر درخواست صدور کارت ملی هوشمند داده اند.
وی گفت: در مجموع از ابتدای طرح تاکنون 521 هزار و 519 نفر از مردم خراسان شمالی اقدام لازم برای صدور کارت ملی هوشمند انجام داده اند.
زاهدی نیا افزود: تاکنون 13 هزار کارت ملی هوشمند در دفاتر پیشخوان، ادارات پست و ثبت احوال خراسان شمالی صادر شده که مردم برای اخذ آن اقدام نکرده اند و در صورت اخذ دیرهنگام کارت آنان ابطال خواهد شد.
مدیر کل ثبت احوال خراسان شمالی با بیان اینکه در 6 ماهه دوم امسال بحث کاربردی شدن کارت ملی انجام خواهد شد گفت: درخواست داریم افرادی که اقدام نکرده اند با مراجعه به ادارات مربوطه هر چه سریع تر نسبت به این امر اقدام کنند.
وی گفت: با کاربردی شدن کارت ملی دفاتر، اسناد رسمی، طلاق و ازدواج مکلف اند براساس کارت ملی هوشمند خدمات ارائه دهند.
زاهدی نیا با بیان اینکه از 663 نفر از افراد بالای 15 سال خراسان شمالی، 80 درصد آنان کارت ملی دریافت کرده اند افزود: تا پایان سال 96، جمعیت بالای 15 سال استان 627 هزار نفر بود که امسال 36 هزار نفر از افراد 14 ساله وارد 15 سال شده اند.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.