به گزارش ایرنا به نقل از روز یکشنبه روابط عمومی این سازمان حبیب یزدان پناه اظهار داشت: جشنواره ملی چارسوق به‌نوعی عرصه رقابت بین استان‌ها است تا به‌منظور جذب گردشگر ظرفیت ها و پتانسیل استان خود را معرفی کنند.
وی با اشاره به اینکه احیای سنت‌ها و آیین‌های فراموش‌شده روستاها، معرفی و برجسته کردن فرهنگ و رسوم جوامع روستایی موجب جذب گردشگر می‌شود، گفت: شب فرهنگی خراسان شمالی با برپایی سیاه‌چادر، عرضه انواع غذاها و دم‌نوش‌های محلی، موسیقی بخشی‌ها به مردم معرفی می شود.
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی از تمام هم استانی ها دعوت کرد تا زمینه حضور خود و دوستان ساکن در تهران را در این برنامه فرهنگی خراسان شمالی در محل برج میلاد فراهم کنند.
یزدان پناه اظهار داشت: برگزاری این برنامه‌ها به‌منظور ایجاد فرصتی برای توسعه گردشگری با استفاده از ظرفیت‌های طبیعی و همچنین استعداد هنرمندان استان تدارک دیده‌ شده است که حمایت از کالای ایرانی و خرید سوغات نیز بخشی از برنامه ویژه تابستان است و تخفیف‌هایی نیز در این بخش وجود دارد.
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: تلاش داریم با حضور پررنگ در نمایشگاه‌های تهران از جمله، نمایشگاه‌ بهاره، پاییزه، کتاب، مطبوعات و صنایع‌دستی و سوغات استان را بیش‌ از پیش معرفی و آن را در کشور تبدیل به برند کنیم.
قالیچه و پشتی ترکمنی، گلیم و جاجیم، چادرشب ابریشمی، کلاه کرکی، چارق دوزی، پوستین دوزی و زین سازی از مهم ترین صنایع دستی استان محسوب می شود.
آبنبات (شکر پنیر) بجنورد نیز از سوغات مهم خراسان شمالی است.
بیش از یکهزار و 200 اثر تاریخی در خراسان شمالی شناسایی شده که 583 اثر آن به ثبت رسیده است.
3007/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.