به گزارش ایرنا هادی رجائی نیا روز سه شنبه در جلسه انجمن کتابخانه ها بخش خبوشان شهرستان اظهار داشت: شرایط برای راه اندازی کتابخانه در 20 روستای این شهرستان فراهم شده است.
وی افزود: هم اکنون منتظر تامین کتاب از سوی اداره کل کتابخانه ها هستیم از امکانات شهرستان نیز این فضاها تجهیز خواهند شد.
وی در خصوص ایجاد کتابخانه عمومی در شهر فاروج نیز گفت: هم اکنون تعریف طرح جدید از دستور کار تخصیص اعتبارات خارج شده است، اما اگر شورای شهر فاروج مقدمات زمین مورد نیاز را فراهم کند حوزه کتابخانه ها در این بخش استثنا می شود.
فرماندار فاروج اظهار داشت: با توجه به پیشنهاد شورای اسلامی شهر فاروج برای واگذاری زمین از سوی یک خیر و نیاز شهر، آماده پیگیری از سازمان برنامه و بودجه برای تعریف طرح جدید هستیم.
وی افزود: در صورت تحقق برای پیگیری ساخت کتابخانه دوم شهر فاروج، از اعتبارات امسال برای این طرح پیش بینی های لازم انجام می شود.
رجائی نیا گفت: پیگیر افزایش رقم تخصیص اعتبار ساخت کتابخانه تیتکانلو از سوی اداره کل کتابخانه های هستیم، رقم تخصیص یافته برای امسال 620 میلیون ریال است.
مدیرکل کتابخانه های خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: فاروج در بسیاری از شاخص های کتابخانه ای در رتبه برتر استان قرار دارد.
علی محمد جهانی افزود: کتابخانه در حال ساخت روستای خرق تکمیل و به مرحله جذب نیرو رسیده است.
وی با اشاره به طرح استاندار درخصوص هر روستا یک کتابخانه بیان داشت: فاروج تنها شهرستانی است که در این حوزه اعلام آمادگی کرده است.
وی گفت: مرکز مبادله کتاب اداره کل کتابخانه ها آماده ارائه کتاب برای روستاهای متقاضی است.
وی بر مشارکت دستگاه های شهرستان در جشنواره کتابخوانی رضوی تاکید کرد و افزود: شهرستان فاروج دو سال پیاپی رتبه نخست استان را در حوزه مشارکت در اجرای جشنواره داشته است که امیدواریم امسال نیز تکرار شود.
بخشدار خبوشان نیز گفت: در محل دهیاری ها نیز قفسه های کتابخانه پیش بینی شده و منتظر تامین کتاب هستیم.
روح الله فخار افزود: دو روستای یام و گزکوه بالای یک هزار نفر جمعیت دارد که کتابخانه دهیار یام نیمه فعال و روستای گزکوه نیازمند توجه ویژه در این بخش است.
بخشدار مرکزی فاروج گفت: 15 دهیاری فضا را برای راه اندازی کتابخانه پیش بینی کرده اند.
رضا قاسم زاده افزود: هم اکنون روستای دو هزار نفری چوکانلو کتابخانه ندارد و در ساختمان دهیاری فضایی برای کتابخانه پیش بینی شده که متناسب با جمعیت نیست.
رئیس شورای اسلامی شهر فاروج نیز در این جلسه گفت: با توجه به نوع پراکنش جمعیت، یک کتابخانه جوابگوی نیاز این شهر نیست.
رجبعلی ایزدجو افزود: آمادگی واگذاری زمین برای ساخت کتابخانه در بخش دیگری از شهر هستیم و واگذاری به شرط ساخت کتابخانه انجام می شود.
شهرستان فاروج دو کتابخانه شهری و پنج کتابخانه روستایی دارد که سه هزار و 622 نفر نیز عضو این کتابخانه ها هستند.
فاروج دارای 82 روستا و آبادی است که در دو بخش مرکزی و خبوشان ساماندهی شده و افزون بر70 درصد جمعیت شهرستان در روستاها ساکن هستند.
شهرستان 50 هزار نفری فاروج در 90 کیلومتری شرق بجنورد واقع است.
7187/3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.