غلامحسین ساقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال 80 میلیارد ریال اعتبار از محل منابع رهبری و 30 میلیارد ریال از محل منابع وزارت نیرو برای اجرای رینگ شمالی طرح انتقال آب سد شیرین دره به مرکز استان اختصاص یافته است.
وی با اشاره به اینکه اجرای رینگ شمالی طرح مزبور تاکنون بر عهده شرکت آب منطقه ای استان بود افزود: مقرر است اجرای این طرح به شرکت آب و فاضلاب واگذار شود و اعتبارات مورد نیاز به این شرکت اختصاص یابد و در این صورت این شرکت برای تکمیل پروژه آبرسانی به بجنورد از سد شیرین دره اقدام می کند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی خاطرنشان کرد: رینگ شمالی آبرسانی به بجنورد، 22 کیلومتر است که تا کنون پنج کیلومتر از آن اجرایی شده است.
براساس این گزارش اجرای رینگ شمالی آبرسانی به شهر بجنورد به علت کمبود اعتبار به کندی اجرایی شده است.
پیش از این عقیل مرتضوی، معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفته بود برای تکمیل طرح آبرسانی به بجنورد از سد شیرین دره و ایجاد حلقه آبرسانی به مناطق شمالی این شهر 200 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است و در صورت تامین اعتبار بر اساس برنامه زمانبندی، باید تا پایان سال 95 بهره برداری از این پروژه آغاز می‌شد.
اجرای رینگ شمالی طرح انتقال آب سد شیرین دره به بجنورد در ادامه طرح انتقال آب از سد شیرین دره به بجنورد در حال پیگیری است و با بهره برداری از آن، تمام شهروندان از آب با کیفیت بهره‌مند می‌شوند.
شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی برخی از سال ها بصورت مقطعی تمام مشترکان آب در بجنورد را تحت پوشش آب سد شیرین دره آورده است اما برای بهره‌مندی 100 درصدی این مشترکان از آب سد، باید رینگ شمالی خط انتقال کامل شود.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.