به گزارش ایرنا، محمدرضا صالحی در همایش ملی دانش موضوعی - تربیتی آموزش دانش محتوا آموزش فارسی دوره ابتدایی دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی اظهار کرد: هم اکنون باید استفاده از اینترنت، علم ها و فن آوری های نوین را در بخش های مختلف تکنولوژی به نسل جوان آموزش دهیم.
وی در این همایش که تا پاشس ازدوشنبه شب ادامه داشت گفت: دانش آموزان باید روش های کاربردی را آموزش ببینند و نباید آن ها را وادار به حفظ کردن مطالب درسی تشویق کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به فرهنگ ایرانی - اسلامی و اسلامی - ایرانی اشاره کرد و گفت: تعارضی بین ایرانی و اسلامی وجود ندارد، اولویت ما هر دو فرهنگ است و فرهنگی را فدای فرهنگ دیگری نخواهیم کرد.
استاندار خراسان شمالی گفت: به عنوان مثال اگر نوروز که فرهنگ ایرانی و ماه مبارک رمضان که فرهنگ اسلامی است هر دو همزمان شوند هیچ کدام را فراموش نخواهیم کرد بلکه به بهترین شکل هر دو را خواهیم داشت.
وی ماهیت زبان فارسی را ترکیبی از زبان های دیگر و کامل عنوان کرد و افزود: فارسی زبانی رسمی، پرطرفدار و پرگفت و گو است و در دنیا نیز به عنوان زبان کامل مطرح است.
صالحی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه نسل جوان را دعوت می کنیم تا فرهنگ را با عملکرد مسئولان مقایسه نکنند گفت: افراط و تفریط ها برخی اوقات فرهنگ را دچار مشکل می کند.
استاندار خراسان شمالی گفت: از جوانان می خواهیم افراط های گذشته را بر ما ببخشند و به سمت اصل فرهنگ ایرانی اسلامی بروند و با پرداختن به آنها آینده ایران را تضمین کنند.
صالحی اظهار کرد: دانش آموزان را وادار می کنیم تا فرمول های ریاضی را حفظ کنند اما کاربردها برای آنان تشریح نمی شود.
وی افزود: هم اکنون باید در تمامی رشته های تحصیلی کاربرد ها، روش های نوین استفاده از فرمول ها را باید به دانش آموزان آموزش دهیم.
همایش ملی دانش موضوعی - تربیتی آموزش دانش محتوا آموزش فارسی دوره ابتدایی با ارائه آثاری از 10 استان و با حضور مولفان و نویسندگان برجسته کشوری و استانی و مسئولان، پژوهشگران، اساتید و دانشجویان در بجنورد برگزار شد.
596 دانشجو معلم در مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته تحصیل در دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی تحصیل می کنند.
خراسان شمالی 164 هزار دانش آموز دارد که در بیش از دو آموزشگاه زیر نظر 14 هزار فرهنگی تحصیل می کنند .
در سال تحصیلی 96-97 در استان خراسان شمالی 33 هزار و 417 نفر دانشجو در 39 مرکز آموزش عالی شامل دولتی، پیام نور، فنی و حرفه‌ای، آزاد اسلامی، علمی و کاربردی و موسسه غیر انتفاعی زیر نظر 534 عضو هیات علمی تحصیل می کنند.
3007/6042/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.