احمد یزدانی یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این میزان چهار میلیارد و 550 میلیون ریال از اعتبارات استانی و 23 میلیارد و 673 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی بوده است.
وی گفت: اعتبارات تخصیص داده شده برای اجرای پروژه های نهالکاری، مدیریت روان آب، مراقبت و آبیاری با هدف مدیریت مراتع و جلوگیری از بیابان زایی، آموزش و توانمندسازی جوامع محلی و ایجاد اشتغال هزینه شده است.
یزدانی افزود: تاکنون تعداد 15صندوق در 15 روستای سه شهرستان اسفراین، جاجرم و گرمه تشکیل شده است که در مجموع یکهزار و 535 نفر عضو این صندوق ها شده اند.
مدیر اجرایی پروژه بین المللی تعمیم ترسیب کربن خراسان شمالی مجموع کل اعتبارات مصوب برای این طرح را 55 میلیارد و 990 میلیون ریال عنوان کرد.
یزدانی رشد شاخص GDP تولید ناخالص داخلی و کاهش CO2 موجود در جو از طریق افزایش پوشش گیاهی مراتع و رشد شاخص توسعه انسانیHDI (درآمد، سلامت و آموزش) را از جمله اهداف اجرای این طرح در خراسان شمالی ذکر کرد.
پروژه بین المللی تعمیم ترسیب کربن خراسان شمالی از سال 93 در گستره 126 هزار هکتار با 6 هزار و 200 نفر جمعیت و 28 نقطه روستایی و سکونتگاهی با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی به نمایندگی از سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، استانداری و دفتر عمران سازمان ملل (UNDP) در استان آغاز شده است.
7186/3007/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.