عبدالله یوسفی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تعیین نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی باید پیش از آغاز فصل کشت انجام شود تا کشاورزان بتوانند برای انجام کشت ها بویژه کشت های پاییزه برنامه ریزی داشته باشند اما این امر امسال تا کنون به تاخیر افتاده است.
یوسفی خاطرنشان کرد: با این وجود، نگرانی در این باره وجود ندارد و غله کاران نسبت به کشت پاییزه اقدام کرده اند.
وی اظهار کرد: گندم، جو، کلزا، پنبه، پیاز، سیب زمینی و ذرت از جمله محصولاتی هستند که بر اساس تصمیم دولت، به قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری می شود.

*نگرانی از سن گندم
رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: اکنون گندم کاران باید مراقبت های لازم از کشت های خود را مد نظر داشته باشند و مبارزه با آفات و بیماری ها را به موقع انجام دهند.
وی با ابراز نگرانی از وجود سن گندم در گندمزارهای استان افزود: سن گندم بویژه در دیمزارهای استان، سبب نگران شده است و امید می رود گندمکاران به موقع برای مبارزه شیمایی اقدام کنند.

*کاهش 6 هزار هکتاری سطح گندمزارها
یوسفی گفت: خشک سالی ها، سبب شد تا سطح گندمزارهای استان در سال زراعی جاری 6 هزار هکتار کاهش یابد.
وی تصریح کرد: امسال سطح کشت گندم آبی چهار هزار هکتار و گندم دیم 2 هزار هکتار در مقایسه با سال زراعی گذشته کاهش داشته است.
به گفته رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی، امسال 47 هزار هکتار از زمین های آبی و 99 هزار هکتار از زمین های دیم استان زیر کشت گندم رفته است.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد.
7185/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.