به گزارش ایرنا محمدرضا صالحی دوشنبه در همایش توسعه اشتغال پایدار روستایی استان، با بیان اینکه بهترین مسیر رشد و توسعه پایدار خراسان شمالی، روستاها است اظهارکرد: سال 97 سالی با نشاط، امید و شکوفایی اقتصاد و اشتغال بویژه برای جوانان و بانوان خواهد بود.
وی با بیان اینکه خراسان شمالی با دارابودن 48درصد جمعیت روستانشین، دومین استان با درصد بالای جمعیت روستایی است گفت: متاسفانه ما به فکر افزایش درآمد روستائیان نبودیم، ما باید عشایر و روستانشین را به عنوان مولد اقتصادی بشناسیم.
وی افزود: باید این گروه از افراد جامعه را به عنوان تامین کننده رشد اقتصادی و بالابرنده نرخ اشتغال بشناسیم، اینها مهم ترین مسیر برای رشد پایدار در استان و همچنین رشد پایدار در روستا است.
صالحی همچنین گفت: توسعه مشاغل مرتبط با فناوری اطلاعات در روستاهای استان را پیگیر هستیم تا دلالان، از زنجیره تولید روستا تا بازارمصرف و صادرات حذف شوند.
وی بر توسعه گردشگری روستایی و تشکیل تعاونی ها برای اشتغالزایی و درآمدزایی پایدار در روستاهای استان تاکید کرد و افزود: هدفگذاری ما ایجاد 24 روستای سبز، بدون بیکار ویا هدف گردشگری تا هفته دولت سال97 است تا این الگوسازی آغازگر حرکتی بزرگ در توسعه روستاهای استان باشد.
48 درصد از جمعیت 863 هزار نفری خراسان شمالی در روستاها ساکن هستند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.