به گزارش ایرنا محمدرضا صالحی یکشنبه در نشست با خبرنگاران دانش آموزی خبرگزاری پانا اظهار کرد: باید کاری کنیم که افراد با تجربه به جای کارهای اجرایی، مشاور شوند و جوانان ریسک پذیر مدیریت را عهده دار شوند.
وی ادامه داد: از زمان خدمت بنده در خراسان شمالی تاکنون 54 نفر در سطح مدیریتی جابه جا شدند، از مسئولان بخواهید تا به سمت جوانگرایی گام بردارند.
وی خطاب به دانش آموزان همچنین گفت: نباید مبنای کار شما تحصیل باشد بلکه در هر بخشی باید به سمت مهارت آموزی و توانمندسازی رفت، شما خبرنگاران باید با رصد و پیگیری دقیق بتوانید کارتان را خوب انجام دهید تا تخلفات کاهش یابد.
صالحی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به حوزه کار اقتصادی گفت: سال گذشته در ایران متوسط اعتبارات تملک دارایی 30 درصد بوده است اما در خراسان شمالی 100 درصد اخذ شد.
وی افزود: در شب عید از مبلغ یک هزار و 640 میلیارد ریال اعتبار باقی مانده که باید در بین 31 استان کشور تقسیم می شد ما توانستیم از این مبلغ 970 میلیارد ریال را اخذ کنیم.

*تابش آفتاب در این استان نسبت به میانگین کشوری بیشتر است
وی با بیان اینکه خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری کم باران و کم آب تر است گفت: تابش آفتاب در این استان نسبت به میانگین کشوری بیشتر و 2 برابر اروپا است.
استاندار خراسان شمالی ادامه داد: آمادگی داریم تا به 2 هزار چادر عشایری نیز پنل خورشیدی اعطا کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه از سال 92 تاکنون در این استان کاهش نرخ بیکاری داشته ایم گفت: در تابستان امسال نرخ بیکاری 9، 9 درصد است که برای 1400 نرخ بیکاری زیر پنج درصد هدف گذاری شده است.

*هدفگذاری 10 هزار شغل در استان
وی گفت: بیش از 10 هزار شغل را برای این استان هدف گذاری کردیم، تاکنون برای بیش از هشت هزار و 400 نفر اشتغال ایجاد کرده ایم که 87 تا 90 درصد سهمیه و 84 درصد هدف را محقق کرده ایم.
صالحی با بیان اینکه در توسعه اقتصادی پیگیری امور زیرساخت ها مهم است گفت: دولت در لایحه بودجه برای راه آهن گرگان، بجنورد و مشهد برای سال بعد هفت میلیارد ریال اعتبار گذاشته است.
وی درباره فعالیت های اردویی دانش آموزان هم بیان کرد: تابستان امسال نخستین اردوی دانش آموزی را در اردوگاه شهید چمران مستقر می کنیم و تا پایان سال 1400 مدارس 2 نوبته در استان نخواهیم داشت.
صالحی درباره فعالیت سمن ها گفت: اکنون 166 سمن و گروه مردم نهاد در خراسان شمالی فعالیت دارند که این نشان دهنده توجه دولت به سمن ها است.
وی بر فعالیت های دولت تدبیر و امید از سال 92 در خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: در این مدت در استان 6 هزار و 253 پروژه اجرا شده که نسبت به سایر استان ها قابل مقایسه نیست.
وی اضافه کرد: 766 پروژه با اعتباری به مبلغ چهار میلیارد و 280 میلیون ریال نیز در دهه فجر در استان افتتاح می شود.
در پایان این جلسه، سلطانی نخستین مدیر سازمان دانش آموزی و حاتمی مدیرکل آموزش و پرورش استان دستمال گردن نماد سازمان دانش آموزی و کارت عضویت افتخاری خبرگزاری پانا را به استاندار اهدا کردند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.