به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری مهرداد ابراهیمی سه شنبه در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال اظهار کرد: پلمب 10 درصد از چاه های غیر مجاز و احیای قنوات استان در دستور کار شرکت آب منطقه ای استان قرار داشت، گزارشی از روند انجام کار باید ارائه شود.
وی افزود: در بخش آب و فاضلاب شهری نیز اجرای سیستم آب و فاضلاب مرکزی به دلایل جلوگیری از نفوذ آب های آلوده به سفره های زیر زمینی و همچنین جلوگیری از اسراف در اولویت قرار دارد.
وی اظهار کرد: امروز با توجه به بارندگی کم و خشکسالی نصب کنتور در بخش آب و فاضلاب روستایی نیز به منظور جلوگیری از بحران کم آبی در این مناطق از اهمیت بالایی برخوردار است.
ابراهیمی افزود: در حوزه ساخت و سازهای غیر مجاز نیز باید مراقبت شود تا از ابتدا مانع انجام کار باشیم چرا که با اتمام ساخت و ساز و آماده سازی زیرساخت هایی همچون آب، برق و گاز هزینه تخریب آن بر عهده دستگاه های دولتی همچون دستگاه قضائی و نیروی انتظامی خواهد بود.
معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی افزود: برای احیای زمین های بایر نیز باید بسته های تشویقی با هدف افزایش تولیدات کشاورزی تعریف شود.
ابراهیمی به مشکلات تجاوز به حریم راه ها هم اشاره ای کرد و گفت: تجاوز افراد به حریم راه ها مشکلاتی را به وجود آورده و در برخی موارد موجب بسته ماندن جاده و راه و بروز تصادفات شده است که باید مشکلات این حوزه نیز با مساعدت و همکاری حل شود.
وی بر اجرای طرح کاداستر و سند دارن شدن املاک و اجرای طرح های تفضیلی و هادی شهری و روستایی نیز تاکید کرد.
رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی نیز صیانت و حفاظت از بیت المال را آبروی حاکمیت اسلامی دانست و گفت: دستگاه قضائی بر اساس موازین شرعی و قانونی با هر گونه دست اندازی و تعدی به بیت المال بدون ملاحظه و ارفاق برخورد خواهد داشت و پرونده های مرتبط با این موضوع باید بدون نوبت و سریع رسیدگی شود.
حجت الاسلام اسدالله جعفری افزود: وظیفه دستگاه قضائی پیشگیری از جرایم مرتبط با حوزه انفال و تجاوز به بیت المال است و تمامی راه های نفوذ باید توسط معاونت پیشگری احصاء و بسته شود.
وی اظهار کرد: در برخورد با بقیه جرایمی که بر اساس ناآگاهی و غفلت افراد انجام گرفته است، بر اساس قوانین باید نرمشی اتفاق بیفتد اما در حوزه جرایم انفال و بیت المالی برای ما ناآگاهی این افراد قابل قبول نیست و بقینا برخوردها قاطعانه و جدی خواهد بود.
وی تاکید کرد: دفاع از امنیت و آرامش مردم یک حقوق عمومی و بر عهده دستگاه قضائی است و بنابراین باید با سرکردگانی که در دست درازی و تصرف به اموال بیت المال ید طولایی دارند برخوردی جدی انجام پذیرید.
وی گفت: باید از فضای همدلی و هم افزایی موجود برای رشد و بالندگی انقلاب اسلامی بهره مند شویم و برای مطالبات به حق مردم پاسخی واضح و شفاف داشته باشیم.
3007/6042/ خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده : سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.