علی محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این کمک های بلاعوض به افراد محروم ساکن در روستاها اختصاص داده شده است تا به تکمیل و بهره برداری واحد مسکونی آنان سرعت داده شود.
وی گفت: به ازای هر واحد مسکونی 10 تا 40 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می شود و شناسایی افراد واجد شرایط برای دریافت این کمک ها نیز توسط این بنیاد انجام می شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: در سال گذشته نیز حدود 40 میلیارد ریال اعتبار به تکمیل واحدهای روستاییان محروم استان اختصاص یافت.
وی گفت: دوری راه و هزینه های حمل و نقل مصالح سبب شده است تا هزینه های ساخت مسکن در روستاها بیشتر شود و بعضا این هزینه ها از ساخت و ساز در شهرها بالاتر است.
محمدی تصریح کرد: بر این اساس ساخت مسکن روستاییان در این استان به طول می انجامد و ساخت مسکن در مراحل پایانی متوقف می ماند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: این بنیاد در تلاش است تا با کمک اعتبارات حساب 100 امام(ره) به زمان بهره برداری مسکن محرومانی که در تکمیل واحد خود با مشکل روبه رو شده اند سرعت دهد.
دولت یازدهم 6هزار و 794 واحد مسکونی مقاوم در برابر زلزله در روستاهای خراسان شمالی ساخته است.48 درصد از جمعیت این استان 863 هزار نفری در روستاها ساکن هستند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.