علی قربانی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار کرد: برای توسعه طرح های کوچک در روستاها 1.5 میلیارد دلار اعتبار از منابع صندوق توسعه ملی به طرح های اشتغال از اختصاص یافته است و امید می رو جذب شود.
نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی افزود: با روند کنونی بانک ها نگرانی وجود دارد که اعتبارات جذب نشود.
وی خاطرنشان کرد: بانک ها مهم ترین مانع در تحول اقتصادی هستند و متاسفانه در هیچ جای دنیا بانک ها چنین رویه ای ندارند که اکنون در کشور مشاهده می شود.
قربانی خاطرنشان کرد: بانک ها سود 18 درصد و 26 درصد دریافت می کنند اما باز هم اعلام می کنند که ورشکسته اند.
وی گفت: برای بازسازی مناطق زلزلزده زده استان، مصوب شد تا اعتبارات تسهیلاتی بدون توجه به بدهی های معوق بانکی و یا چک های برگشتی پرداخت شود و ضامن ها به صورت زنجیره ای باشد اما در عمل بانک ها نه تنها ضامن درخواست کردند بلکه سند ملکی نیز خواسته اند.

* کاهش اعتبارات عمرانی در لایحه بودجه
نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی به کاهش اعتبارات عمرانی در لایحه بودجه سال 97اشاره کرد و افزود: مهم تر از میزان اعتبار تصویب شده، میزان تخصیص است.
وی گفت: سهم منابع اعتبارات ملی خراسان شمالی در لایحه بودجه سال 97 به نصف رسیده است و تنها 450 میلیارد ریال پیشنهاد شده است که این رقم کم است.

*مجلس به بودجه شرکت ها ورود داشته باشد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارات شرکت ها و موسسات وابسته به دولت در لایحه بودجه سال 97، بیش از 800 هزار میلیارد تومان است که البته مجلس شورای اسلامی تا کنون وررودی به این بودجه نداشت که نیاز است تا از این پس مجلس به این اعتبارات نیز ورود داشته باشد.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.