علی خادمی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: وضعیت رتبه رسانه های خراسان شمالی در بین رسانه های سایر استان های کشور، سبب شد تا در کنار رسانه های مکتوب موجود در استان، اقدام به درخواست یک مجوز جدید رسانه مکتوب داشته باشم.
وی افزود: خوشبختانه مجوز این نشریه که از این پس به صورت هفتگی منتشر خواهد شد با نام« صبح خراسان» هفته گذشته مورد موافقت هیات نظارت بر مطبوعات قرار گرفت.
خادمی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده؛ «صبح خراسان» با گستره استان های خراسان شمالی و رضوی، احتمالا روزهای پنجشنبه هرهفته میهمان مخاطبان خود خواهد بود.
این فعال رسانه ای تصریح کرد: این نشریه در زمینه موضوعات اجتماعی و فرهنگی و با گرایش عمومی به صورت روزنامه ای و احتمالا در آستانه سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی منتشر خواهد شد.
مدیرمسئول روزنامه نسیم خراسان شمالی گفت: برای انتشار این روزنامه هم در حال رایزنی برای تامین منابع مالی آن هستیم که در صورت تامین حداقل هزینه راه اندازی، این روزنامه نیز روزهای شنبه تا چهارشنبه و« صبح خراسان» روزهای پنجشنبه هر هفته انتشار خواهد یافت.
عضو هیات مدیره شورای مرکزی خانه های مطبوعات کشور تصریح کرد: خراسان شمالی از نظر تعداد رسانه های دارای مجوز تا این تاریخ با 22در رتبه سی و دوم جدول رسانه های کشور قرار دارد و استان چهارمحال و بختیاری با دارا بودن 44 مجوز جایگاه سی و یکمین استان کشور را به خود اختصاص داده است.
خادمی افزود: هم اکنون استان خراسان شمالی به ازای هر 44 هزار و 500 نفر جمعیت دارای یک رسانه دارای مجوز است در حالی که استان مازندران به ازای هر 2 هزار نفر، تهران به ازای هر سه هزار و 100 نفر، خراسان جنوبی به ازای هر 13 هزار نفر و خراسان رضوی به ازای هر 21 هزار نفر یک رسانه دارای مجوز دارد.
وی از مسئولان ارشد استان و دلسوزان عرصه فرهنگی و همچنین نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی خواست تا در راستای توسعه فرهنگی استان، ایستادگی در مقابل رسانه های معاند و ضد انقلاب، خطر روز افزون تهاجم فرهنگی و لزوم فرهنگ سازی در زمینه های مختلف سبک زندگی؛ اشاعه خوبی ها و ایجاد امید در دل مردم بویژه جوانان، تحقق شعار سال و ایجاد اشتغال به توسعه و فعال شدن رسانه های مکتوب و پایگاه های خبری دارای مجوز استان کمک کنند.
خادمی با بیان اینکه پایگاه خبری تحلیلی«نسیم امروز» که اولین سایت خبری استان با عنوان« گروه 8» بود، هم اکنون یکی از پایگاه های خبری فعال استان است، اظهار داشت: با انتشار روزنامه نسیم خراسان شمالی و صبح خراسان قریب به 22 شغل جدید برای جوانان این خطه از ایران اسلامی به صورت مستقیم و بیش از 40 شغل غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.
علی خادمی هم اکنون مدیر مسئولی روزنامه نسیم خراسان شمالی، صاحب امتیازی و مدیر مسئولی دو رسانه«صبح خراسان» وپایگاه خبری تحلیلی« نسیم امروز» را نیز بر عهده دارد.
وی هم اکنون عضو هیات مدیره شورای مرکزی خانه های مطبوعات کشور، رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان شمالی و همچنین رئیس شورای عالی بسیج رسانه است.
خراسان شمالی هم اکنون دارای 4 روزنامه، سه هفته نامه، یک دوهفته نامه، 2 ماهنامه و پنج فصلنامه و 7 پایگاه خبری دارای مجوز است.
6042 انتشار: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.