نماصر جوانمرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: براین اساس مقرر شد که هفته آینده نقشه اولیه تهیه و اقدامات ابتدای کار مانند تسطیح زمین انجام شود.
وی با راه اندازی خانه کبدی می توانیم شاهد موفقیت های بیشتری در این رشته ورزشی باشیم عنوان کرد: راه اندازی خانه کبدی در مجموعه ورزشی تختی، حداقل هشت ماه زمان می برد و هنوز هم میزان اعتبار مورد نیاز جهت انجام کار برآورد نشده است.
جوانمرد نبود مکان تخصصی برای تمرین این رشته را مهمترین مشکل این هیات عنوان کرد و گفت: قبلا ورزشکاران این حوزه در سالن بسیج تمرینات خود را انجام می دادند که اکنون بنا به دلایلی این سالن تعطیل است و ورزشکاران مکانی برای تمرین ندارند.
وی گفت: با همکاری اداره کل ورزش و جوانان در استان مقرر شده است که تمرینات در مجموعه ورزشی علیدخت انجام شود.
رئیس هیات کبدی خراسان شمالی برگزاری دوره های تخصصی ارتقاء مربیگیری و داوری درجه 2 و 3 و توجه ویژه به ورزش شهرستانها را از جمله الویت های این هیات عنوان کرد وگفت: نزدیک 300 نفر خانم در خراسان شمالی در این رشته ورزشی استعداد یابی شدند اما به علت عدم وجود سالن تمرین فقط 30 نفر توانستن در تمرینات شرکت کنند.
اکنون در هیات کبدی خراسان شمالی بیش از 50 ورزشکار خانم و آقا فعالیت دارند.
کبدی در اصل یک بازی ایرانی است و به اسامی مختلف نامیده می شود، این بازی در گیلان شیرین دودو و در خراسان، گلستان و مازندران زو و در سیستان و بلوچستان کبدی نامیده می شود. کبدی یک بازی کم خرج و یک بازی بیرون سالنی و سالنی پرتحرک است که ترکیبی از کشتی و راگبی است. برای گرفتن مهاجم یا فرار از دست حریف در این بازی به مهارت، انعطاف پذیری چابکی، استقامت، حضور ذهن و جرأت نیاز است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.